Derivaciones del espacio postcubista en la pintura última, 1950-1990

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Processos de l'Expressió Plàstica
dc.contributor.author
Genovart, Adolf, 1953-
dc.date.accessioned
2018-06-15T07:13:35Z
dc.date.available
2018-06-15T07:13:35Z
dc.date.issued
1991-05-23
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/585959
dc.description.abstract
Las derivaciones que a partir del primer cubismo (Picasso, Braque) se introducen en el espacio pictórico, en su relación al objeto y a la representación, son de vital importancia en la realización en obra por parte de los pintores americanos de los años 40 y 50 (Pollock, De Kooning, Newman y otros) y su consiguiente libertad formal. Las prolongaciones del sistema espacial que introducen estos artistas para la pintura de este siglo (sistema post-cubista) llegan hasta nuestros dias en sucesivas ramificaciones siempre sujetas a la interpretación individual de cada pintor. La actual valoración del concepto de imagen lleva implicita la reflexión sobre el espacio pictórico, aunque esta ultima queda muchas veces olvidada en favor de explicaciones de orden social. Esta tesis incide en este olvido, investigando desde una metodología de análisis formal los sistemas de articulación entre el espacio post-cubista en su deriva conceptual y el concepto de representación.
en_US
dc.format.extent
238 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Pintura contemporània
en_US
dc.subject
Pintura contemporánea
en_US
dc.subject
Contemporary painting
en_US
dc.subject
Cubisme
en_US
dc.subject
Cubismo
en_US
dc.subject
Cubism
en_US
dc.subject
1950-1990
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
Derivaciones del espacio postcubista en la pintura última, 1950-1990
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
en_US
dc.contributor.director
Palomer, Pilar, 1945-
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

AGH_TESIS.pdf

25.72Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)