dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
dc.contributor.author
Chust Peters, Daniel
dc.date.accessioned
2015-07-14T07:13:08Z
dc.date.available
2015-07-14T07:13:08Z
dc.date.issued
2015-07-02
dc.identifier.isbn
9788449054303
cat
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/299193
dc.description.abstract
Des de l’any 1990 fins ara, m’he dedicat a la meva
carrera artística professional, determinada a presentar
en públic la producció d’obres que representen
el taller on treballo. Paral·lelament, des
de fa més de dotze anys, he impartit classes com
a professor d’art i, en concret, m’he especialitzat
en ensenyar a desenvolupar projectes artístics, a
fi que l’alumne assoleixi els recursos tècnics i conceptuals
necessaris per formalitzar una proposta.
Tant una experiència com l’altra sempre han estat
acompanyades de la lectura d’obres i d’escrits sobre
art. Al llarg d’aquestes lectures i interpretacions
he observat que hi ha un grup d’obres que el
taller artístic està representat de manera literal,
però quins tipus de tallers representen?, quins són
els trets que defineix un taller artístic?, hi ha molts
tipus i moltes maneres de representar-los, tanmateix
tots es generen en el moment que l’artista produeix
l’obra? Si és així, hi ha un vincle profund entre
el taller artístic i la producció de l’obra, aleshores
pot ser que en totes les obres hi ha alguna referència
al taller artístic, per mínima que sigui, però que
no es manifesta en els primers nivells d’interpretació?
Les dues experiències professionals han anat definint
un interès per un tema cabdal que ara s’ha
convertit en tesi: el taller artístic representat en
les obres d’art. Per tant, aquesta tesi doctoral s’ha
desenvolupat des de la meva experiència vivencial
dedicada a la producció artística i docent de l’art.
Per abordar la problemàtica de les representacions
del taller artístic i de les seves interpretacions en
les obres d’art, he recorregut a mètodes específics
propis de les ciències socials i de les humanitats,
per tant, la recerca està emmarcada des d’un procés
d’investigació qualitativa.
Durant el procés d’investigació s’ha anat fixant
progressivament la hipòtesi següent: en tota obra
d’art hi ha alguna referència al taller artístic, i es
manifesta des del “camp de la presència” o des
del “camp de l’absència”.
cat
dc.description.abstract
Since 1990 I have devoted myself to my professional
career as an artist, with the objective of exhibiting the
production of work that represents the studio where
I work. At the same time, for more than twelve years,
I have worked as an art teacher. In particular, I
have specialized in teaching students how to develop
artistic projects, enabling them to achieve the technical
and conceptual skills necessary to formalize a
proposal.
Both experiences have always been accompanied by
the reading about works of art and writings on art.
During these readings and interpretations, I have observed
that there is a group of works in which the artistic
studio is represented in a literal way. However,
what kind of studios do these works represent? What
are the characteristics that define an artistic studio?
There are many types and many ways to represent
them. Nevertheless, are these characteristics generated
in the moment that the artist produces the
work? If this is the case, the artist’s studio and the
production of the work are closely bound together.
Could it not follow, therefore, that in all works there
is some reference to the artistic studio, minimal as it
may be, which is not manifest in the initial stages of
interpretation?
Over time both professional experiences have come
to define an interest in one principal theme, which
has become my thesis; the representation of the artistic
studio in works of art. As a result, this doctoral
thesis has developed from both my experience as an
artist and as a teacher.
To address the problem of the artistic studio’s representation
and its interpretation in works of art, I have
drawn on specific methods from the fields of social
sciences and humanities. The study is therefore framed
within a process of qualitative research.
During the research process, the following hypothesis
has progressively become the focus: In every
work of art, there is some reference to the artistic
studio, and it manifests itself in the “field of presence”
or in the “field of absence”.
eng
dc.format.extent
294 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Taller artístic
cat
dc.subject
Taller artístico
cat
dc.subject
Artistic studio
cat
dc.subject
Camp de l'absència
cat
dc.subject
Camp de la ausencia
cat
dc.subject
Field of absent
cat
dc.subject
Obra d'art
cat
dc.subject
Obra de arte
cat
dc.subject
Work of art
cat
dc.subject.other
Ciències Humanes
cat
dc.title
El taller absent. Les manifestacions del taller artístic en les obres d’art des del camp de l’absència
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
danielchust@aavc.net
cat
dc.contributor.director
Barrera Fusté, Jaume
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B-20505-2015