Persistencia de la Época Moderna. Una revisión del mundo académico de las Bellas Artes en el Madrid de los siglos XVIII y XIX

Author

Mongay Batlle, Cristina

Director

Company, Ximo

Tutor

Argelich, María Antonia

Date of defense

2017-07-25

Pages

1646 p.



Department/Institute

Universitat de Lleida. Departament de Història de l'Art i Història Social

Abstract

L'estudi aquí exposat te com a objectiu final desglossar el tractament que el món acadèmic madrileny de las Belles Arts donà a l'escola espanyola d'Època Moderna durant els segles XVIII i XIX. Això és, revisar les tesis segones les quals l'academicisme es fonamentà en el rebuig d'allò Barroc després de considerar casos que demostren la funció modèlica de l'esmentada escola espanyola a la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando i en el gust dels segles que la succeïren.


El estudio aquí expuesto tiene como objetivo final desglosar el tratamiento que el mundo académico madrileño de las Bellas Artes dio a la escuela española de Época Moderna durante los siglos XVIII y XIX. Esto es, revisar las tesis según las cuales el academicismo se fundamentó en un rechazo al Barroco tras considerar casos concretos que demuestran la función modélica de la mencionada escuela española en la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando y en el gusto de los siglos que la sucedieron.


The study exposed here aims eventually break down the treatment that academic world of Fine Arts of Madrid gave the Hispanic school Modern Age during the eighteenth and nineteenth centuries. That is, review the thesis that the scholarship was based on a rejection of the Baroque after considering specific cases that demonstrate the exemplary role of the Hispanic school mentioned in the Real Academia de Bellas Artes de San Fernando and in the taste of the centuries happened.

Keywords

Belles Arts; Història; Acadèmia; Madrid; Moderna; Contemporània; Bellas Artes; Historia; Academia; Contemporania; Fine Arts; History; Academy; Modern; Contemporary

Subjects

7 - Fine arts

Knowledge Area

Història de l'Art

Documents

Tcmb1de2.pdf

43.49Mb

Tcmb2de2.pdf

167.0Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)