Arte fantástico: estrategias visuales de lo imposible

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art
dc.contributor.author
Parramon Rubio, Pere
dc.date.accessioned
2021-05-03T09:29:46Z
dc.date.available
2021-05-03T09:29:46Z
dc.date.issued
2021-01-25
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/671539
dc.description.abstract
Distinguishing between “marvellous art”, “fantastic art” and what we call “daimonic art”, the first objective of this doctoral thesis consists of elaborating a functional definition of fantastic art that brings together the different existing contributions in a previous corpus marked by heterogeneity, and adapting the contributions on the fantastic emerging from literature to the particularities of the visual arts. Considering the fantastic as an aesthetic category and not as an artistic genre, the second objective is to examine more closely its visual strategies for making the impossible –the central element of the fantastic– visible, based on the distinction of four conditions: aspect of verisimilitude (formal condition); appearance of the impossible (ontological condition); critical questioning (intellectual condition); and effect of fear (emotional condition). In conclusion, this thesis proposes a reconsideration of some of the artists, works and periods traditionally ascribed to the fantastic
en_US
dc.description.abstract
Distinguiendo entre “arte maravilloso”, “arte fantástico” y lo que llamamos “arte daimónico”, el primer objetivo de la presente tesis doctoral consiste en elaborar una definición funcional de arte fantástico que aglutine las diferentes aportaciones existentes en un corpus previo marcado por la heterogeneidad, y adaptando a las particularidades de las artes visuales las contribuciones sobre lo fantástico surgidas de la literatura. Considerando lo fantástico como categoría estética y no como género artístico, el segundo objetivo consiste en examinar con mayor detenimiento sus estrategias visuales para hacer visible lo imposible –elemento central de lo fantástico–, a partir de la distinción de cuatro condiciones: aspecto de verosimilitud (condición formal); aparición de lo imposible (condición ontológica); cuestionamiento crítico (condición intelectual); y efecto de miedo (condición emocional). Como conclusión, la presente tesis propone reconsiderar parte de los artistas, las obras y los períodos tradicionalmente adscritos a lo fantástico
en_US
dc.format.extent
533 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Art fantàstic
en_US
dc.subject
Arte fantástico
en_US
dc.subject
Fantastic art
en_US
dc.subject
Arte meravellós
en_US
dc.subject
Arte maravilloso
en_US
dc.subject
Marvellous art
en_US
dc.subject
Art daimònic
en_US
dc.subject
Arte daimónico
en_US
dc.subject
Daimonic art
en_US
dc.subject
Mimesi
en_US
dc.subject
Mimesis
en_US
dc.subject
Diegesi
en_US
dc.subject
Diégesis
en_US
dc.subject
Diegesis
en_US
dc.subject
Sobrenatural
en_US
dc.subject
Supernatural
en_US
dc.subject
Sinistre
en_US
dc.subject
Siniestro
en_US
dc.subject
Sinister
en_US
dc.subject
Vall inquietant
en_US
dc.subject
Valle inquietante
en_US
dc.subject
Uncanny valley
en_US
dc.title
Arte fantástico: estrategias visuales de lo imposible
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
1
en_US
dc.subject.udc
7
en_US
dc.contributor.director
Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)
dc.contributor.director
Roas, David
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura


Documents

tppr_20210125.pdf

13.73Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)