La influència de Joan Miró en la ceràmica contemporània espanyola

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Pintura
dc.contributor.author
Madola, 1944-
dc.date.accessioned
2022-06-27T10:42:05Z
dc.date.available
2022-06-27T10:42:05Z
dc.date.issued
2006-03-02
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/674638
dc.description.abstract
L’objectiu principal de la present tesi és estudiar com, d’ençà de l’aparició de l´obra ceràmica Joan Miró, ha anat canviant el concepte de la ceràmica contemporània, fent especial menció de la influència de l’obra mironiana en alguns dels ceramistes internacionals de la segona meitat del segle XX. L’enfocament de la recerca s’ha iniciat amb un estudi sistemàtic i teòric de l’evolució històrica de la ceràmica contemporània, des dels segle XIX fins avui dia. Creiem convenient presentar aquest apartat, ja que per una banda, hi ha poques aportacions recollides sota aquest títol de forma pragmàtica i, per altra banda, ens permet situar-nos millor en el context artístic de la meva recerca. Aquí hem de destacar ja, la informació aportada entorn a uns inicis del treball entre els pintors i els escultors, ja sigui a Amèrica, ja a Europa. Per tal també de situar Joan Miró dins d’aquest món d’artistes consagrats en la ceràmica, s’ha cregut oportú incloure una breu referència als principals ceramistes d’Europa, Nord-Amèrica, Japó i Espanya. Hi observarem també un apartat dedicat a la relació històrica entre l’escultura i la ceràmica, unió tan treballada en tota l’obra de Joan Miró. Una segona part aprofundirà en l’obra de Joan Miró en el món de la ceràmica: llenguatge (materials, processos tècnics, ...), la col·laboració amb Artigas, la ceràmica com a complement de l’arquitectura (murals i les peces de gran format), i la ceràmica en relació amb el conjunt de l’obra de Joan Miró. Tot conforma una cosmovisió ben travada i articulada que fa de l’obra mironiana un veritable exemple en el concepte d’art. I per últim, si la meva hipòtesi de treball parteix de la idea que existeix una influència de l’obra mironiana en alguns dels ceramistes internacionals de la segona meitat del segle XX, és en aquesta tercera part de la tesi que s’hi demostra exhaustivament.
en_US
dc.format.extent
241 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Miró, Joan, 1893-1983
en_US
dc.subject
Ceràmica
en_US
dc.subject
Cerámica
en_US
dc.subject
Pottery
en_US
dc.subject
Escultura en ceràmica
en_US
dc.subject
Escultura en cerámica
en_US
dc.subject
Ceramic sculpture
en_US
dc.subject
Influència artística
en_US
dc.subject
Influencia artística
en_US
dc.subject
Artistic influence
en_US
dc.subject
Segle XX
en_US
dc.subject
Siglo XX
en_US
dc.subject
XXth century
en_US
dc.subject
Espanya
en_US
dc.subject
España
en_US
dc.subject
Spain
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
La influència de Joan Miró en la ceràmica contemporània espanyola
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
7
en_US
dc.contributor.director
Suàrez, Alícia, 1943-
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

MADOLA_TESI.pdf

5.147Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)