Buñuel Documental. "Las Hurdes, Tierra sin Pan" i el seu Temps

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual
dc.contributor.author
Ibarz, Mercè
dc.date.accessioned
2011-04-12T16:35:51Z
dc.date.available
2008-03-17
dc.date.issued
1997-07-15
dc.date.submitted
2008-03-17
dc.identifier.isbn
9788469307472
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0317108-111702
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7524
dc.description.abstract
LA TESIS INVESTIGA Y ANALIZA EL PROCESO DE CREACION Y DE RECEPCION DEL FILME DOCUMENTAL DE LUIS BUÑEL SOBRE LAS HURDES, REALIZADO EN 1933. LA INVESTIGACION ARRANCA CON LOS PROCEDENTES HISTORICOS, METAFORICOS Y VISUALES DE LA OBRA, QUE SE ENCUENTRAN EN LOS VIAJES ANTERIORES DE MIGUEL DE UNAMUNO Y, EN PARTICULAR, DE ALFONSO XIII Y EN EL FOTOPERIODISMO QUE LA VISITA REAL PROVOCO, ASI COMO EN EL ESTUDIO DE GEOGRAFIA HUMANA DE MAURICE LEGENDRE, EN EL QUE BUÑUEL SE INSPIRO ABIERTAMENTE. LA INVESTIGACION PODE DE RELIEVE EL CARACTER ANARCO-SURREALISTA DEL FILME, TANTO EN VIRTUD DEL EQUIPO DE PRODUCCION Y FILMACION QUE LO REALIZO, COMO DE SU PUESTA EN ESCENA. SE ANALIZAN LAS TRAYECTORIAS INTELECTUALES, ARTISTICAS Y POLITICAS DE CADA MIEMBRO DEL EQUIPO, QUE DIERON COMO RESULTADO UN FILME PLURIDISCIPLINARIO DE ESPECTRO CULTURAL AMPLIO: CINEMA, FOTOGRAFIA, POESIA, PERIODISMO, ETNOGRAFIA, HISTORIA DEL ARTE. ASIMISMO, LA TESIS SE DETIENE EN LA DESCRIPCION Y ANALISIS DE LA PUESTA EN ESCENA, EN PARTICULAR DE LAS ESCENAS FABRICADAS. EL ANALISIS DE LA RECEPCION DEL FILME EN LAS DIVERSAS ETAPAS DE LA II REPUBLICA Y DE LA GUERRA CIVIL, ASI COMO DESDE ENTONCES HASTA HOY, CIERRA LA TESIS.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Las Hurdes
dc.subject
fotoperiodisme
dc.subject
Ramón Acín
dc.subject
Eli Lotar
dc.subject
Pierre Unik
dc.subject
Rafael Sánchez Ventura
dc.subject
recepció crítica de Tierra sin pan
dc.subject
Terre sans Pain
dc.subject
Land without Bread
dc.subject
censura cinematográfica
dc.subject
II República Española
dc.subject
exposició internacional de París
dc.subject
1937
dc.subject
cinema documental
dc.subject
Buñuel crítica cinematográfica
dc.subject
Luis Buñuel
dc.title
Buñuel Documental. "Las Hurdes, Tierra sin Pan" i el seu Temps
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
929
cat
dc.contributor.authoremail
merce.ibarz@upf.edu
dc.contributor.director
Marí, Antoni
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.13292-2008
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

TMII1de2.pdf

9.361Mb PDF

TMII2de2.pdf

8.868Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)