De la pintura Hispano-flamenca al primer Renacimiento en las antiguas diócesis de León y Astorga: El Maestro de Palanquinos y el Maestro de Astorga (c. 1480-1540) 

    Ballesté Escorihuela, Marc (Date of defense: 2017-07-06)

    El Mestre de Palanquinos i el Mestre d'Astorga són dos pintors de l'àrea de León i Astorga de finals del segle XV i inicis del segle XVI. El primer té un estil mescla d'allò flamenc i la tradició hispana tardogótica amb ...

    El Mestre de Sixena i el Mestre d’Alzira: dos enigmes de la pintura del Renaixement 

    Toló López, Elena (Date of defense: 2015-11-25)

    Presentem les figures del Mestre de Sixena (Aragó) i el Mestre d’Alzira (València). En les investigacions per a obtenir el Diploma d’Estudis Avançats ens vam dedicar a la figura del Mestre de Sixena, veient-hi algunes ...

    El Pintor cristiano y erudito de Juan Interián de Ayal: entre el moralismo post-tridentino y el racionalismo pre-ilustrado 

    Argelich, María Antonia (Date of defense: 2014-07-07)

    'El Pintor Cristiano y Erudito' escrit pel teòleg Juan Interián de Ayala al 1730, és l'últim dels tractats espanyols dirigits a normativitzar la realització artística d'imatges sagrades. La seva tardana aparició, en relació ...

    Pintura tardogòtica a l'Aragó i Catalunya: Pere Garcia de Benavarri 

    Velasco González, Alberto (Date of defense: 2016-01-21)

    Aquesta tesi doctoral aborda la personalitat de Pere Garcia, pintor de Benavarri documentat entre 1445 i 1485. Es tracta d’un dels principals representants del tardogòtic a l’Aragó i Catalunya, i la seva activitat es ...