Now showing items 11-23 of 23

    Expresión de emociones de alegría para personajes virtuales mediante la risa y la sonrisa 

    Mascaró Oliver, Miquel (Date of defense: 2014-06-06)

    La animación facial es uno de los tópicos todavía no resueltos tanto en el campo de la interacción hombre máquina como en el de la informática gráfica. Las expresiones de alegría asociadas a risa y sonrisa son por su ...

    Fair exchange in e-commerce and certified e-mail, new scenarios and protocols 

    Draper Gil, Gerard (Date of defense: 2013-07-22)

    We are witnessing a steady growth in the use of Internet in the electronic commerce field. This rise is promoting the migration from traditional processes and applications (paper based) to an electronic model. But the ...

    Generació additiva de funcions d'agregació conjuntives i disjuntives discretes 

    Monreal Garcies, Jaume (Date of defense: 2012-09-14)

    En aquest treball es defineix el concepte de generador additiu de t–normes i de t–conormes discretes. S’hi estableixen resultats generals sobre la generació additiva de disjuncions i les caracteritzacions dels generadors ...

    Mac-Phy Cross-Layer analysis and design of Mimo-Ofdm Wlans based on fast link adaptation 

    Martorell Lliteras, Gabriel (Date of defense: 2013-07-10)

    The latestWLAN standard, known as IEEE 802.11n, has notably increased the network capacity with respect to its predecessors thanks to the incorporation of the multipleinput multiple-output (MIMO) technology. Nonetheless, ...

    Un Modelo para Facilitar la Integración de Estándares de Gestión de TI en Entornos Maduros 

    Mesquida Calafat, Antoni Lluís (Date of defense: 2012-07-20)

    Nuevas metodologías para la asignación de tareas y formación de coaliciones en sistemas multi-robot 

    Guerrero Sastre, José (Date of defense: 2011-03-31)

    Este trabajo analiza la idoneidad de dos de los principales métodos de asignación de tareas en entornos con restricciones temporales. Se pondrá de manifiesto que ambos tipos de mecanismos presentan carencias para tratar ...

    Ontology Matching based On Class Context: to solve interoperability problem at Semantic Web 

    Lera Castro, Isaac (Date of defense: 2012-05-17)

    When we look at the amount of resources to convert formats to other formats, that is to say, to make information systems useful, it is the time when we realise that our communication model is inefficient. The transformation ...

    Privacy-protecting Systems for Electronic Commerce on Mobile Devices 

    Isern Deyà, Andreu Pere (Date of defense: 2013-10-14)

    Avui dia, estam assistint a un increment important en el coneixement i en la introducció de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) en la societat. De cada dia més i més gent acull les noves formes de ...

    Protocols de seguretat amb terceres parts: el problema de la confiança i la propietat de verificabilitat 

    Mut Puigserver, Macià (Date of defense: 2006-12-01)

    Les solucions proposades en els articles científics sobre els intercanvis electrònics entre dues parts sovint involucren terceres parts (TTPs) per resoldre i simplificar el problema, però els usuaris hi han de dipositar ...

    Scene modelling for vision-based interactive systems in rehabilitation contexts 

    Moyà Alcover, Gabriel (Date of defense: 2016-09-22)

    The aim of this thesis is to improve vision-based interaction in rehabilitation systems. We defined and evaluated a new method of modelling scenes in the RGBD space in order to generalize the use of this kind of systems ...

    Simulación dinámica y deformaciones de superfícies paramétricas 

    Palmer Rodríguez, Pedro Antonio (Date of defense: 2014-06-06)

    Se desarrolla un modelo basado en NURBS, BSplines4D, de representación de superficies parametrizadas en 4D. El objetivo es la representación y simulación dinámica de superficies deformables basadas en el modelo; se realiza ...

    Visualization of Affect in Faces based on Context Appraisal 

    Arellano Tavara, Diana Di Lorenza (Date of defense: 2012-05-04)

    Virtual Characters are more than avatars capable of expressing emotions and interact with the users. Virtual Characters should be seen as a very reliable representation of a human being, capable of expressing all the ...