dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art
dc.contributor.author
Radigales, Jaume, 1969-
dc.date.accessioned
2019-03-04T13:18:21Z
dc.date.available
2019-03-04T13:18:21Z
dc.date.issued
1998-03-13
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/666068
dc.description.abstract
Desde la desamortización de conventos a partir de 1835, la ciudad de Barcelona vivió una ingente eclosión teatral a partir de los edificios religiosos convertidos en locales para espectáculos. Ello hizo perder los privilegios del antiguo Teatro de la Santa Cruz, denominado a partir de entonces como Teatre Principal, para hacer frente a la rivalidad sostenida con otros teatros, como el Liceu o el Nou.
La tesis demuestra, además, que la evolución del gusto del público bardelonés empieza a derivar hacia las nuevas olas impuestas por el romanticismo italiano (Verdi) y francés. Asimismo se compara el gusto del público con la prensa, particularmente la prensa, no siempre de acuerdo con la modernidad estética.
El trabajo reconstruye el día a día de vida operística en la Barcelona de la mitad del siglo XIX, con una incipiente vida concertística condicionada igualmente por la ópera. Asimismo, se desmienten las teorías sobre las rivalidades entre públicos de distintos teatros.
en_US
dc.format.extent
738 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Barcelona (Catalunya)
en_US
dc.subject
Barcelona (Cataluña)
en_US
dc.subject
Barcelona (Catalonia)
en_US
dc.subject
1837-1852
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
Representacions operístiques a Barcelona (1837-1852)
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Alier, Roger, 1941-
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess