dc.contributor.author
Bronsoms Fontane, Maria Angels
dc.date.accessioned
2022-06-08T09:59:35Z
dc.date.available
2022-10-26T02:00:21Z
dc.date.issued
2021-10-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/674458
dc.description.abstract
La present investigació s’inscriu en la tradició dels estudis de gènere i vol fer llum sobre el tractament informatiu atorgat a la dona en les revistes musicals dels EUA, UK i Espanya, abordant un estudi de la representació de gènere mitjançant una anàlisi quantitativa i qualitatiu. La hipòtesi de partida és que la visió misògina de la dona en la societat patriarcal ha invisibilitzat les aportacions de les artistes en la música rock fonamentant-se en la transmissió d’estereotips discriminatoris. La metodologia que ens permetrà categoritzar la presència-absència i discriminació en el tractament de la dona en el rock és l’anàlisi de contingut amb perspectiva de gènere de tres publicacions musicals de 1980, que van ser representatives del panorama musical de l’època: Rolling Stone ( Estats Units), New Musical Express (Regne Unit) i Vibraciones (Espanya). Així mateix, s’ha utilitzat el mètode qualitatiu de l’entrevista a profunditat a dones representatives de punk dels 3 països d’estudi per mostrar com les artistes d’aquesta subcultura van percebre l’exclusió.
en_US
dc.description.abstract
La presente investigación se inscribe en la tradición de los estudios de género y quiere arrojar luz sobre el tratamiento informativo otorgado a la mujer en las revistas musicales de EE.UU, UK y España, abordando un estudio de la representación de género mediante un análisis cuantitativo y cualitativo. La hipótesis de partida es que la visión misógina de la mujer en la sociedad patriarcal ha invisibilizado las aportaciones de las artistas en la música rock fundamentándose en la transmisión de estereotipos discriminatorios. La metodología que nos permitirá categorizar la presencia-ausencia y discriminación en el tratamiento de la mujer en el rock es el análisis de contenido con perspectiva de género de tres publicaciones musicales de 1980, que fueron representativas del panorama musical de la época: Rolling Stone (Estados Unidos), New Musical Express (Reino Unido) y Vibraciones (España). Asimismo, se ha utilizado el método cualitativo de la entrevista en profundidad a mujeres representativas del punk de los 3 países de estudio para mostrar cómo las artistas de esta subcultura percibieron la exclusión.
en_US
dc.description.abstract
This research is part of the tradition of gender studies and wants to shed light on the informational treatment given to women in music magazines in the US, UK and Spain, addressing a study of gender representation through a quantitative analysis and qualitative. The starting hypothesis is that the misogynistic vision of women in patriarchal society has made the contributions of the artists in rock music invisible, based on the transmission of discriminatory stereotypes. The methodology that will allow us to categorize the presence-absence and discrimination in the treatment of women in rock is the content analysis with a gender perspective of three musical publications from 1980, which were representative of the music scene of the time: Rolling Stone ( United States), New Musical Express (United Kingdom) and Vibraciones (Spain). Likewise, the qualitative method of in-depth interviews with women representing punk from the 3 countries studied has been used to show how the artists from this subculture perceived exclusion.
en_US
dc.format.extent
437 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Premsa musical
en_US
dc.subject
Music press
en_US
dc.subject.other
Ciències Socials
en_US
dc.title
Gender, rock music press and punk feminism: usa, uk and spain in the 80’s|género, prensa musical rock y feminismo punk: EEUU, UK y España en los 80’s
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
angelsb@grn.es
en_US
dc.contributor.director
Franquet, Rosa, 1955-
dc.embargo.terms
12 mesos
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat