El Fotomuntatge arquitectònic. El cas de Mies Van der Rohe

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament de Geografia, Història i Història de l'Art
dc.contributor.author
Moliner, Xavier
dc.date.accessioned
2011-04-12T17:38:53Z
dc.date.available
2010-10-05
dc.date.issued
2010-07-16
dc.date.submitted
2010-10-05
dc.identifier.isbn
9788469383759
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-1005110-112612
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7858
dc.description.abstract
ATENCIÓ: el pes del fitxer txmm3de3.pdf és de 70 MB<br/>RESUM:<br/>El treball realitzat vol ser un anàlisi exhaustiu de l'efecte causat per l'aparició de la fotografia en la representació de l'arquitectura, la seva introducció en les presentacions dels projectes i l'ús del fotomuntatge. Amb el canvi de segle, del dinou al vint, la fotografia ja va començar a entrar en les diferents disciplines artístiques inclosa l'arquitectura, de tal manera que amb l'aparició de les avantguardes artístiques els moviments arquitectònics<br/>moderns també es van mostrar reaccionaris i van incloure, a part de nous conceptes arquitectònics, noves maneres de presentar-les, la qual cosa els va acostar a les propostes pictòriques i conseqüentment a la introducció<br/>de la fotografia en el seu procés de treball i de presentació.
dc.description.abstract
The study undertaken aims to present a comprehensive analysis of the impact of the emergence of photography in the representation<br/>of architecture, its introduction into project presentations and the use of photomontage. <br/>As the 19th century gave way to the 20th, photography had already begun its inroads into other artistic disciplines, including<br/>architecture, hence the fact that with the emergence of the artistic avant-garde modern architectural movements also registered a reaction<br/>and included, in line with the new architectural concepts, new ways of presenting them, moving closer to pictorial approaches, and hence the introduction of photography within their working and presentational process.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Photography
dc.subject
Architecture
dc.subject
Photomontage
dc.subject
Fotografía
dc.subject
Fotomontaje
dc.subject
Ludwig Mies Van der Rohe
dc.subject
Fotografia
dc.subject
Collage
dc.subject
Arquitectura
dc.subject
Fotomuntatge
dc.title
El Fotomuntatge arquitectònic. El cas de Mies Van der Rohe
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
72
dc.subject.udc
77
dc.contributor.authoremail
xavier.moliner@udg.edu
dc.contributor.director
Regot Marimón, Joaquín M. (Joaquín Manuel)
dc.contributor.tutor
Garriga i Riera, Joaquim
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
Gi. 1206-2010


Documents

txmm.pdf

140.6Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)