Imatge neutra: La fotografia com a model de la pintura de finales del segle XX, La

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Pintura
dc.contributor.author
Cantalozella i Planas, Joaquim
dc.date.accessioned
2011-04-12T13:57:11Z
dc.date.available
2006-03-28
dc.date.issued
2006-01-19
dc.date.submitted
2006-03-28
dc.identifier.isbn
8468980900
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0328106-132347
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/2559
dc.description.abstract
"La imatge neutra: la fotografia com a model en la pintura de finals del segle XX " estudia la influència que ha tingut el mitjà fotogràfic, tant en el procés analògic com en digital, en la transformació dels paràmetres establerts per la modernitat de la pintura de finals del segle XX, a partir d'anàlisis dels corrents i artistes més significatius del debat, vinculats tots ells amb l'obra artística de l'autor.<br/><br/>Es demostra com la imatge òptica canvia la nostra manera de percebre la realitat, i com això ha estat motiu i forma de molts dels corrents figuratius, que han aparegut en la pintura a partir dels anys seixanta. Tracta de veure com la fotografia, lluny d'obstaculitzar el procés natural de la pintura, ha contribuït a donar-li noves perspectives formals i conceptuals. Estudia la funció codificadora que exerceixen els models fotogràfics en el producte artístic final, i mostra com la pintura accepta els seus límits i deixa contaminar-se per altres disciplines, en detriment de la puresa formal, per situar-se en un lloc més modest, però que continua sent efectiu.
cat
dc.description.abstract
<I>"The neutral image: photography as a model in late twentieth century painting" studies the influence of photography, both analog and digital, in the transformation of the painting of the end of the twentieth century. It does so via an analysis of the most significant trends and artists in the debate, all of them linked to the artistic work of the author.<br/><br/>The study shows how optical images change the ways in which we perceive reality, and how they have both inspired and shaped many of the figurative trends that have appeared in painting since the nineteen sixties. It reflects on how photography, far from hindering the natural process of painting, has contributed to providing it with new formal and conceptual perspectives. It studies the encoding function of photographic models in the final artistic product, and shows how painting accepts its limits and is open to influence by other disciplines, to the detriment of formal purity, to find its new position - a more modest position, but one that nonetheless remains effective. </I>
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Figurativisme
dc.subject
Percepció de la realitat
dc.subject
Imatge òptica
dc.subject
Noves tendències artístiques
dc.subject
Art contemporani
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
dc.title
Imatge neutra: La fotografia com a model de la pintura de finales del segle XX, La
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
cat
dc.subject.udc
77
cat
dc.contributor.authoremail
jcantapl7@post1.ub.edu
dc.contributor.director
Velilla Lon, Carlos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
B.22119-2006


Documents

01.JCP_TESI.pdf

3.547Mb PDF

02.JCP_ANNEX.pdf

4.486Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)