dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
dc.contributor.author
Martínez Torres, Raúl
dc.date.accessioned
2015-07-06T11:02:33Z
dc.date.available
2015-07-06T11:02:33Z
dc.date.issued
2015-06-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/298176
dc.description.abstract
Aquest treball de tesi doctoral analitza la cinematografia del realitzador nord-americà Jim Jarmusch des de la perspectiva de les teories postmodernes. A través de diferents paràmetres que examinen la presència d'elements tant estètics com ideològics propis de la postmodernitat en la seva filmografia, aquest treball planteja la postmodernitat més com un marc de producció i recepció que com un corrent cultural lliurement assumit. La relació del creador amb les obres alienes i la dels seus personatges davant d'un entorn desproveït de discurs integrador són els eixos de l'estudi que ofereixo de les pel·lícules de Jim Jarmusch.
cat
dc.description.abstract
Este trabajo de tesis doctoral analiza la cinematografía del realizador estadounidense Jim Jarmusch desde la perspectiva de las teorías posmodernas. A través de diferentes parámetros que examinan la presencia de elementos tanto estéticos como ideológicos propios de la posmodernidad en su filmografía, este trabajo plantea la posmodernidad más como un marco de producción y recepción que como una corriente cultural libremente asumida. La relación del creador con las obras ajenas y la de sus personajes frente a un entorno desprovisto de discurso integrador son los ejes del estudio que ofrezco de las películas de Jim Jarmusch.
spa
dc.description.abstract
This doctoral thesis analyzes the oeuvre of US film director Jim Jarmusch from the perspective of postmodern theories. By applying a series of parameters that explore the presence of typical postmodern aesthetic and ideological elements in his films, postmodernity is not viewed as a cultural current one is free to engage in, but rather as an environment one is unwillingly immersed in. The main foci of my analysis are the relationship between Jim Jarmusch's work and the work of other film directors and the lack of connection between his characters as well as a dissociative, fragmented environment which fails to integrate the various elements of Jarmusch's movies.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Postmodernitat
dc.subject
Cinema independent
dc.subject
Multiculturalisme
dc.subject.other
Ciències Socials i Jurídiques
dc.title
Jim Jarmusch desde la postmodernidad. Las teorías posmodernas como fuente de análisis de las películas de Jim Jarmusch
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
raulmtorres@hotmail.com
dc.contributor.director
Radigales, Jaume, 1969-
dc.contributor.codirector
Zilles, Klaus
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 19102-2015