Design material as a shared language: exploring human-Al co-creation to augment creativity 

    Serra Segarra, Gerard (Date of defense: 2023-07-27)

    Els avenc¸os recents en intel·lige`ncia artificial (IA) han despertat un creixent intere`s en com l’IA pot augmentar la creativitat humana. Aquestes noves eines, potenciades per l’IA, cada cop me´s passen de tenir un rol ...

    Diseño gráfico y arte. Hacia una historia integrada. Las tensiones entre la historia del diseño gráfico y del arte: orígenes, límites e incidencias en los estudios superiores de diseño gráfico en España 

    Zulueta Yoldi, Maider (Date of defense: 2016-01-28)

    Des de l'àmbit acadèmic del disseny gràfic, s'assumeix que la història i la teoria de les imatges més significatives prèvies a la revolució industrial són –única i exclusivament– competència de la història de l'art, un ...

    Els assassins d'El Capitán Trueno. La censura de les publicacions infantils i juvenils durant el franquisme. Estudi de l'evolució del marc legal i del seu impacte en els continguts publicats (1936-1982) 

    Sanchís Llàcer, Josep Vicent (Date of defense: 2016-01-14)

    A Espanya el control del pensament i la informació per part del règim derivat de la victòria de la guerra de 1936 va tenir sempre intencions totalitzadores, però va travessar diferents etapes segons els moments històrics, ...

    Livio Vacchini. Concordancia entre obra y pensamiento. El proyecto como rito. Casa, Costa, Palestra y Ferriera 

    Vives Arnella, Laia (Date of defense: 2015-02-16)

    La tesi s'aproxima a l'obra de Livio Vacchini, des dels seus aspectes generals als més particulars, a través de tres dels seus projectes que defineixen les diferents tipologies d'edificació: la Casa Vacchini a Costa Tenero, ...

    Tebeo, cómic y novela gráfica: La influencia de la novela gráfica en la industria del cómic en España 

    Gómez Salamanca, Daniel (Date of defense: 2013-06-21)

    La novel•la gràfica s’acostuma a presentar com la principal aposta de la indústria del còmic per aconseguir la legitimació cultural del mitjà. Aquesta tesi analitza el llenguatge del còmic, afirmant la seva legitimitat ...