Emilio Duhart Harosteguy, un arquitecto integral : 1935-1992

dc.contributor
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Composició Arquitectònica
dc.contributor.author
Esparza Saavedra, Verónica
dc.date.accessioned
2016-05-25T12:01:37Z
dc.date.available
2018-01-18T01:00:10Z
dc.date.issued
2016-01-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/384004
dc.description.abstract
Through a panoramic view, this document aims to explain Emilio Duhart as a complete architect, a professional who develops simultaneously different facets in his work, being also concise and consistent with the Modern Movement principies that inspires his way. These facets, extensively analyzed, refer to Duhart as student, architec, urban planner and academic which accompanied by his writings are intended to demostrate how each one of his projects and interest try to consciously translate the ideas of the rationalist architecture to the chilean reality, achieving a harmonious and coherent adaptation to the power of the Andean country landscape and the local idiosyncrasy. Duhart is considered one of the most relevant architects of Latin America; he is directly linked to the cutting edge referents and endowed with the design skills that can bring together different scales an complexities.
eng
dc.description.abstract
A través de una mirada panorámica se pretende explicar a Emilio Duhart como un arquitecto integral, es decir, un profesional que desarrolla varias facetas de su quehacer profesional de manera simultánea, sintética y consecuente con los principios del movimiento moderno que lo inspiran. Dichas facetas, analizadas en extenso, se refieren al Duhart estudiante, arquitecto, urbanista y académico, que acompañadas de sus escritos tienen por objeto demostrar cómo en cada uno de sus proyectos e intereses traslada las ideas de la arquitectura racionalista de vanguardia europea a la realidad de Chile de manera consciente y sintética. Logrando una adaptación armónica y coherente con la potencia paisajística del pals andino y la idiosincrasia local. Duhart es considerado uno de los arquitectos más relevantes de Latinoamérica, vinculado directame nte a los referentes de vanguardia, y dotado de una capacidad proyectual capazde aglutinar diferentes escalas y complejidades.
spa
dc.format.extent
720 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Politècnica de Catalunya
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Duhart H., Emilio
dc.subject
Movimiento Moderno Latinoamericano
dc.subject
Latin American Modernism
dc.subject.other
Àrees temàtiques de la UPC::Arquitectura
dc.subject.other
Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme
dc.title
Emilio Duhart Harosteguy, un arquitecto integral : 1935-1992
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
71
cat
dc.subject.udc
72
cat
dc.contributor.director
Rovira, Josep M. (Josep Maria Rovira Gimeno)
dc.embargo.terms
24 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TVES1de2.pdf

14.14Mb PDF

TVES2de2.pdf

10.14Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)