El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas

Author

Cornejo Stewart, Josefina

Director

Gómez García, Iván

Codirector

de Felipe Allué, Fernando,

Date of defense

2016-06-07

Pages

469 p.



Department/Institute

Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna

Abstract

Aquesta investigació explora el panorama de sèries dramàtiques nord-americanes que ha arribat amb el nou segle, a partir d'un estudi en profunditat d'aquest nou model serial que inclou diferents categories d'anàlisi i que es reconeix com la Tercera Edat d'Or de la Televisió. Així, es relacionarà el model que introdueix aquesta etapa amb els continguts originals de Netflix com la companyia pionera en la producció de sèries dramàtiques per streaming , deixant al descobert que la Tercera Edat d'Or de la Televisió transcendeix a l'aparell televisiu i les característiques que havien imperat en el seu model. D'aquesta manera, s'estudiarà el cas de Netflix i la seva producció de sèries dramàtiques (2012-2015) posant especial atenció a tres casos paradigmàtics -House of Cards, Orange is the New Black i The Killing-, per tal d'indagar sobre les novetats que introdueix la companyia al moment de pensar la producció, distribució i consum de sèries dramàtiques.


Esta investigación explora el panorama de series dramáticas estadounidenses que ha llegado con el nuevo siglo, a partir de un estudio en profundidad de este nuevo modelo serial que incluye diferentes categorías de análisis y, que se reconoce como la Tercera Edad de Oro de la Televisión. Así, se relacionará el modelo que introduce esta etapa con los contenidos originales de Netflix como compañía pionera en la producción de series dramáticas para streaming, dejando al descubierto que la Tercera Edad de Oro de la Televisión trasciende al aparato televisivo y las características que habían imperado en su modelo. De esta forma, se estudiará el caso de Netflix y su producción de series dramáticas (2012-2015) prestando especial atención a tres casos paradigmáticos -House of Cards, Orange is the New Black y The Killing-, con el fin de indagar sobre las novedades que introduce la compañía al momento de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas.


This research explores the landscape of American dramatic series born in the new century trough an in depth analysis of the new model of series that includes different categories and is recognized as the Third Golden Age of Television. Thus, it will be relate this new model with Netflix originals content, as a company pioneer in the production of dramatic series for streaming, letting uncovered that the Third Golden Age of Television transcends the TV device and the characteristics of its model. Therefore, we will study the Netflix case and its production of dramatic series (2012-2015) given special consideration to three pragmatic cases –House of Cards, Orange is the New Black and The Killing-, with the aim to examine the innovations that the company introduces when it comes to production, distribution and consumption of dramatic series.

Keywords

Netflix; Televisión; Tercera Edad de Oro; Series dramáticas; Televisió; Tercera edat d'or; Sèries dramàtiques; Narración Compleja; Streaming; Transmedia

Subjects

00 - Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics; 3 - Social Sciences; 77 - Photography and similar processes

Knowledge Area

Ciències Socials i Jurídiques

Documents

Tesi_Josefina_Cornejo.pdf

3.791Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)