dc.description.abstract
Inquietud fue un vertible foco de cultura y un agente cultural activo durante los años cincuenta y sesenta del siglo XX. La revista se entiende como una fuente histórica intelectual y social del periodo, que jugo un papel aglutinador en la configuración cultural de su entorno como vehículo transmisor de pensamiento, de modernización, i cómo tribuna des de donde se difundían ideas des de un punto de vista interdisciplinario. El estudio analiza el Concurs de Cantonigròs, el primer certamen literario en catalán después de la Guerra Civil, el contexto artístico y literario de la época (Los ( y Josep Maria Selva), la censura, y el tejido intelectual que participaron en la publicación (Brossa, Mestres Quadreny, Subirachs, Ionesco, Espriu, Quasimodo, Tharrats, Serrallonga, Martí i Pol, Quintana, Triadú, Selva, Solà, Pedrolo, Riba, Furriols...).
en_US
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.