La representació i comprensió de la forma en la pintura per capes

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Pintura
dc.contributor.author
Carbonell Martínez, Pau
dc.date.accessioned
2017-11-07T07:45:02Z
dc.date.available
2017-11-07T07:45:02Z
dc.date.issued
2017-09-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/455138
dc.description.abstract
Aquesta tesi tracta del mètode pictòric i la tècnica d'execució de tres exercicis pictòrics, set retrats en total realitzats per l'autor, com un procés d'aprenentatge i evolució de les mateixes capacitats representatives. Amb l'anàlisi de l'obra personal i de com aquesta s'adapta en l'àmbit de la pintura realitzada amb capes amb poca acció de cobertura, així mateix es realitza l'anàlisi d'aquests set retrats dels quals es desenvolupa el seu procés pictòric per fases i estadis. Mitjançant la documentació amb imatges fotogràfiques dels diferents passos realitzats. A mesura que se succeeixen les imatges, es comenten els passos seguits, a on s'explica els materials que s'han fet servir, com aquests s'apliquen i quin resultat s'aconsegueix com es mostra al passi d'imatges generals i als detalls d'imatge. D'aquesta manera s'incorporen conceptes referents a aspectes tècnics dels materials que s'empren, conceptes referents al mètode pictòric i conceptes referents a l'anàlisi formal de l'obra pictòrica. El projecte d'aquesta tesi arranca de la necessitat de donar sentit a la mateixa obra pictòrica com a objecte d'estudi. A part de la necessitat personal, que es justifica per la presa de consciència i millora de la qualitat tècnica de l'obra pictòrica, si hom es pregunta per la necessitat d'un projecte de tesi sobre l'obra pictòrica personal, haurà de comprendre l'evolució de les capacitats representatives com a font de coneixement, que es produeix durant la trajectòria personal d'un pintor figuratiu, o millor dit il·lusionista, a l'hora de satisfer les necessitats de representació de la forma pictòrica, les quals es van actualitzant al llarg de la seva trajectòria personal.
en_US
dc.format.extent
334 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Tècniques pictòriques
en_US
dc.subject
Técnicas de pintura
en_US
dc.subject
Painting techniques
en_US
dc.subject
Colors
en_US
dc.subject
Colores
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
La representació i comprensió de la forma en la pintura per capes
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
en_US
dc.contributor.director
Quílez Bach, Miquel
dc.contributor.director
Quílez Cepero, Natalia
dc.contributor.tutor
Corbella, Domènec, 1946-
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

PCM_TESI.pdf

16.06Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)