Ara mostrant els elements 1-15 de 15
Camps i Gaset, Montserrat (Data de defensa: 1985-01-01)
DE LA TESI:<br/><br/>Pretendre tractar un tema tan ampli com és l'estudi del calendari i de la festa com a graó i fita que atorga sentit a la successió de dies de l'any és una empresa que topa amb un nombre de problemes ...
Gómez i Cardó, Pilar (Data de defensa: 1987-04-06)
Un títol com "La Vida d'Isop entre el iambe, la faula i la novel.la" intenta, sobretot, de definir uns límits: la seqüència dels termes de referència a fets literaris que hi són emprats és indici també d'una seqüència ...
Almirall Sardà, Jaume (Data de defensa: 1992-11-24)
Es tracta d'una proposta de nova interpretació del cèlebre poema d'Arat. El punt de partida és el replantejament de la qüestió de la contradictòria fama del poeta, el sorprenent contrast entre el seu extraordinari prestigi ...
Grau Guijarro, Sergi (Data de defensa: 2008-02-20)
Després d'un breu estat de la qüestió sobre la biografia antiga, en particular sobre la biografia dels filòsofs, i d'un resum sobre l'estat actual de la investigació sobre Diògenes Laerci i la seva obra, la tesi se centra ...
Martín Arroyo, Àngel (Data de defensa: 2011-07-11)
Aquest estudi versa, en l’àmbit de la poesia lírica i, especialment, elegíaca, sobre el rol del poeta i de la seva obra com a portadors de glòria i d’immortalitat, amb especial deteniment en el context d’execució de la ...
Mussarra Roca, Joan Josep (Data de defensa: 2011-11-18)
L'objectiu immediat de la nostra tesi és analitzar les representacions de la divinitat que es troben en els corpus tràgics atribuïts a Eurípides i a Sèneca, i més específicament en dos parells de tragèdies que comparteixen ...
Berruecos Frank, Bernardo (Data de defensa: 2013-06-14)
Las Historias de Heródoto pueden ser para el contexto jurídico-político de los presocráticos lo que los doxógrafos son para su contenido doctrinal. En este trabajo se ofrece una alternativa a la visión "doxografizante" del ...
Angioni, Maria Cecilia (Data de defensa: 2013-07-09)
Hem considerat la traducció de l'Orestea d'Èsquil feta per P.P. Pasolini analitzant el passatge des del text d'origen (el grec, juntament, però, amb la traducció francesa que Pasolini feia servir - P. Mazon, Les belles ...
Tolsa Domènech, Cristian (Data de defensa: 2013-10-08)
The main objective of this dissertation is to study the relationship between the mathematician Claudius Ptolemy and his social and intellectual context in the Roman Alexandria of the second century CE. Against the communis ...
Garrigasait Colomés, Raül (Data de defensa: 2013-12-16)
La tesi analitza dos casos de recepció de l’Agamèmnon d’Èsquil: la interpretació i la traducció que en van fer Wilhelm von Humboldt (1816) i Carles Riba (1934). Partint del fet que un dels aspectes indefugibles de la ...
Romero Rey, Sandro (Data de defensa: 2014-07-28)
En Colombia, un país entre dos océanos en el norte de la América del Sur, ha habido diversas manifestaciones del arte y la cultura en las que la presencia de la tragedia griega sigue siendo un recurso pertinente para hablar ...
Ginard Puigserver, Maria (Data de defensa: 2015-07-23)
La construcció de les tradicions biogràfiques dels poetes mítics grecs va començar a gestar-se des de les primeres manifestacions literàries gregues i es va prolongar durant segles. Al llarg d’aquest període, aquestes ...
Homar Pérez, Roser (Data de defensa: 2016-01-22)
El πάθος, entès com a emoció, com a afectació, està íntimament relacionat amb la teoria d'Aristótil a propòsit del que s'ha anomenat la catarsi tràgica. És així que en un context literari específicament tràgic aquest ...
Illgen Izquierdo, Arantxa (Data de defensa: 2016-01-29)
El propòsit principal d’aquesta tesi pot ser descrit per mitjà del seu títol: tractem de l’estudi dels particulars usos narratius i lingüístics (logos) en la tradició dels textos de la novel·la bizantina, així com de les ...
Aguirre Romero, Federico (Data de defensa: 2016-02-11)
Hoy en día existe un auténtico fervor por los íconos bizantinos, testimoniado por el florecimiento de talleres en todo el mundo donde se producen íconos a partir de las técnicas tradicionales, por congresos y cátedras ...