Personality and Video Games: The role of personality in normal and disordered videogaming, motives to play, and aggression

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
López Fernández, Francisco J.
dc.date.accessioned
2020-10-16T09:48:09Z
dc.date.available
2020-10-16T09:48:09Z
dc.date.issued
2020-10-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669779
dc.description.abstract
Video games are popular patimes in the developed world. Despite not having negative efects for the vast majority of people, a minority of players can display a disordered use with an addictive symptomatology. Furthermore, it has been claimed violent video game use could make young players more aggressive. Video gaming is a complex behavior and is influenced by the interplay of factors of different nature. From these factors, personality arises as a key element in explaining video game-related behaviors. This doctoral thesis aims to provide empirical data about the associations between personality, motives to play and video game related behaviors, as well as about the role of personality and video game use in aggression. The findings highlight the importance of studying individual differences in videogaming.
dc.description.abstract
Los videojuegos son pasatiempos populares en el mundo desarrollado. A pesar de que la mayoría de gente no sufre ningún efecto negativo, una minoría de jugadores puede mostrar un uso patológico mostrando sintomatología adictiva. Además, se ha afirmado que el uso de videojuegos violentos haría a los jugadores jóvenes más agresivos. El uso de videojuegos es una conducta compleja y se ve influenciada por la interacción de factores de distinta naturaleza. Entre esos factores, la personalidad emerge como un factor clave para explicar conductas relacionadas con los videojuegos. Esta tesis doctoral pretende aportar datos empíricos sobre las asociaciones entre personalidad, motivos de uso, y conductas relacionadas con los videojuegos, así como del rol de la personalidad y los videojuegos violentos en conductas agresivas. Los hallazgos destacan la importancia de estudiar diferencias individuales en el juego.
dc.format.extent
229 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Personality
dc.subject
Video Games
dc.subject
Disordered Gaming
dc.subject
Video Game Addiction
dc.subject
Motives to play
dc.subject
Aggression
dc.subject.other
Salut i serveis socials
dc.title
Personality and Video Games: The role of personality in normal and disordered videogaming, motives to play, and aggression
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
159.9
dc.contributor.director
Ibáñez Ribes, Manuel I.
dc.contributor.director
Mezquita Guillamón, Laura
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14109.2020.428077
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Psicologia
cat


Documentos

2020_Tesis_Lopez Fernandez_Franciso J..pdf

10.30Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)