dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
dc.contributor.author
Ferran Masip, Guillem
dc.date.accessioned
2020-10-19T10:40:28Z
dc.date.available
2020-10-19T10:40:28Z
dc.date.issued
2020-09-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669793
dc.description.abstract
En el context de l’Educació Superior Universitària posterior al Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que servirà per implementar els acords a nivell europeu de la Declaració de Bolonya (1999), s’entan oferint diferents títols d’estudis superiors relacionats amb el Disseny, Graus en Disseny i Títols Superiors d’Ensenyaments Artístics en Disseny a Espanya. Aquests títols s’estan verificant per l’Agència de Qualitat estatat (ANECA) i revisant-se a través de les agències autonòmiques (AQU a Catalunya).
Els estudis superiors en disseny en l’educació superior s’estan reescrivint, perfilant i revisant, per aconseguir l’homologació, per això aquest treball just en aquests moments, pot resultar d’utilitat i consulta per al coneixement del que hi ha i s’està fent, doncs és un compendi de la diversitat de realitats.
Aquest treball representa una simple fotografia, una captura d’un moment, una imatge en moviment i canvi. Aquest moment de redefinició és important en tot l’espai d’educació superior on s’estan prenen decisions de canvis i per això aquest estudi també pot ajudar a visualitzar direccions.
El treball recull l’estat actual dels estudis de disseny en diferents centres, concretament en estudis on es realitza l’especialització de disseny de producte i d’objecte, a través de la mirada i l’observació de com aquests ensenyaments, despleguen i realitzen la matèria de Projectes.
El treball de camp es focalitza o es centra en la realització d’un mapa dels principals centres que duent a terme estudis relacionats i un anàlisis de casos de 12 centres representatius, on s’investiga el model pedagògic, aprofundint en com es desenvolupa la matèria de Projectes a través de les informacions de les seves guies docents, de com es realitzen les assignatures de la matèria de Projectes, quines metodologies i enunciats realitzen al llarg dels seus cursos.
La metodologia del treball ha estat realitzar una cerca amb diferents fonts, documentals i personals, completant la informacio amb entrevistes a diferents perfils: caps d’estudi, coordinadors de l’especialitat de producte o objecte, coordinadors de projectes, professorat intern, professionals i professorat externs I pioners per acabar de completar l’estat actual. S’ha finalitzat amb uns qüestionaris realitzats a tot l’univers de Coordinadors i Professors.
El treball juntament amb el marc teòric i el treball de camp permet entendre i compendre quin són els plantejaments i la forma com s’imparteix Projectes en diferents centres i escoles de disseny per tal de conèixer l’estat actual dels estudis i sentar les bases per a una teoria de l’educació en disseny basada en projectes.
en_US
dc.description.abstract
En el contexto de la Educación Superior Universitaria posterior al Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales, que servirá para implementar los acuerdos a nivel europeo de la Declaración de Bolonia (1999), se están ofreciendo diferentes títulos de estudios superiores relacionados con el Diseño, Grados en Diseño y títulos superiores de Enseñanzas Artísticas en Diseño en España. Estos títulos se están normalizando por las agencias de verificación nacionales ANECA y revisando a través de las agencias autonómicas, la AQU en Cataluña.
Los estudios superiores en diseño en la educación superior se están reescribiendo, perfilando y revisando, para conseguir la homologación, por esto este trabajo realizado en estos momentos, puede resultar de gran ayuda y consulta para conocer lo que hay y se lleva a cabo, pues es un compendio de la diversidad de la realidad.
Este trabajo representa una simple fotografía, una captura de un momento, una imagen en movimiento y cambio. Este momento de definición es importante en todo el espacio de educación superior donde se están toman decisiones de cambios y por eso este estudio puede ayudar a visualizar direcciones.
El trabajo recoge el estado actual de los estudios de diseño en diferentes centros, concretamente en estudios donde se realiza la especialización de diseño de producto y de objeto, a través de la mirada y la observación de cómo estas enseñanzas, desarrollan la materia de proyectos.
El trabajo de campo se centra en la realización de un mapa de los principales centros que están llevando a cabo estudios relacionados y un análisis de casos de 12 centros representativos, donde se investiga el modelo pedagógico, profundizando en cómo se desarrolla la materia de proyectos a través de las informaciones de sus guías docentes, de cómo se realizan las asignaturas de la materia de proyectos, qué metodologías y enunciados realizan a lo largo de sus cursos.
La metodología del trabajo ha sido realizar una búsqueda con diferentes fuentes: documentales y personales, completando la información con entrevistas a diferentes perfiles: jefes de estudio, coordinadores de la especialidad de producto u objeto, coordinadores de proyectos, profesores, profesionales y profesorado externo y pioneros para acabar de completar el estado actual. Se ha finalizado con unos cuestionarios realizados a todo el universo de Coordinadores y Profesores.
El trabajo junto con el marco teórico y el trabajo de campo permite entender y comprender cuáles son los planteamientos y la forma como se imparte la asignatura de proyectos en diferentes centros y escuelas de diseño con el fin de conocer el estado actual de los estudios y sentar las bases para a una teoría de la educación en diseño basada por proyectos.
en_US
dc.description.abstract
In the context of University Higher Education following Royal Decree 1393/2007, of 29 October, which establishes the organization of official university education, which will serve to implement the agreements at European level of the Bologna Declaration (1999), try to offer different higher education degrees related to Design, Degrees in Design and Higher Degrees in Artistic Education in Design in Spain. These titles are being normalized by the national verification agencies ANECA and being reviewed through the autonomous agencies, the AQU in Catalonia.
Higher studies in design in higher education are being rewritten, profiled and revised, to achieve homologation, so this work right now, can be useful and consultation for the knowledge of what is and is ‘is doing, because it is a compendium of the diversity of realities.
This work represents a simple photograph, a moment’s capture, an image in movement and change. This moment of redefinition is important in all the space of higher education where decisions of changes are made and for that reason, this study can help to visualize directions.
The work reflects the current state of design studies in different centres, specifically in studies where the specialization of product design and object is realized, through the look and observation of how these lessons, deploy the subject of projects
the Fieldwork is developed in the real map of the main centres that carry out related studies and a case analysis of 12 representative centres, where the pedagogical model is investigated, deepening in how the subject of projects is developed through the information of their guides teachers, how the subjects of the subject of projects are carried out, what methodologies and statements are done throughout their courses.
The methodology of the work has been to search with different sources, documentaries and personal, completing the information with interviews in different profiles: heads of study, coordinators of the product or object speciality, to project coordinators, inhouse and invited professors, professionals and pioners to finish completing the current state. It has been completed with questionnaires made in the entire universe of Coordinators and Professors.
The work, together with the theoretical framework and fieldwork, allows us to understand and understand the approaches and how projects are distributed in different design centres and schools to know the current state of the studies and establish the bases for to a theory of design education project-based.
en_US
dc.format.extent
343 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Docència
en_US
dc.subject
Educació Superior
en_US
dc.subject
Higher education
en_US
dc.subject
Disseny de producte
en_US
dc.subject
Aprenentatge basat en projectes
en_US
dc.subject
Escoles de disseny
en_US
dc.subject
Design schools
en_US
dc.subject
Escuelas de diseño
en_US
dc.subject
Aprendizaje
en_US
dc.subject.other
Educació
en_US
dc.title
El Treball per projectes en els ensenyaments superiors en disseny de producte
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
buenas@guillemferran.com
en_US
dc.contributor.director
Rom Rodríguez, Josep Antoni
dc.contributor.codirector
Medina Cambrón, Alfons
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess