Universitat de Barcelona. Departament de Pintura
El nucli de la tesi és l'ús del color des d'una determinada poètica artística, l'abstracció. S'empra com a paradigma un conjunt de sis artistes que tenen com afinitat el seu treball de color en l'àmbit de l'«abstracció geomètrica». Es sostè la hipòtesi que l'obra dels autors s’interpreta, es llegeix, com una carta de color especial en cada cas. El artistes escollits són Sol Lewitt, Bridget Riley, Aurélie Nemours, Max Bill, Véra Molnar i Pablo Palazuelo. Tant el tema escollit com el seu estudi es justifiquen des de la meva inquietud artística entorn a l’abstracció geomètrica i el color. La genealogia d'autors inclosa en la tesi respon a una complicitat intuïda que neix després de veure i seguir llur obra al llarg del temps, que m'ha aportat una amplitud de perspectives per entendre els processos que jo mateixa he estat desenvolupant en el meu treball. La tesi es disposa en dues parts: un primer volum amb l'estudi pròpiament, i un segon volum que acompanya la investigació amb una selecció del meu treball gràfic ja que tant el tema escollit com l'estudi es justifiquen des de la meva inquietud artística entorn a aquesta temàtica.
Llum en l'art; Luz en el arte; Light in art; Art abstracte; Arte abstracto; Abstract art
75 - Painting
Ciències Humanes i Socials