Silenci, musicalitat i misteri. El sentit de la pròpia pràctica pictòrica

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Pintura
dc.contributor.author
Descarga, Joan, 1947-
dc.date.accessioned
2021-07-06T09:12:04Z
dc.date.available
2021-07-06T09:12:04Z
dc.date.issued
1992-01-01
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672086
dc.description.abstract
Volem significar que el propòsit d'aquesta tesi no ha estat el de fer un estudi exhaustiu i detallat de les obres dels pintors triats, ni tant sols el de buscar antecedents justificatius del propi treball pictòric, o de les passions que el motiven. La intenció primordial ha estat el reflexionar sobre el sentit de la pròpia pintura, sempre des de la passió del pintor. Aquesta reflexió s'ha fet en companyia de Paul Klee, Joan Miró i Julius Bissier, tres pintors que són per l'autor d'aquest treball un autèntic mirall, no tant en l'aspecte formal com en el conceptual i emocional. Metodològicament s'ha fet un recorregut per uns aspectes que creiem formen part consubstancial tant en la pintura dels tres pintors esmentats com en l'obra del propi autor. Ens referim novament al misteri, la musicalitat i el silenci. Al llarg de la tesi aquests tres aspectes així com els seus "protagonistes" estan interrelacionats en un constant anar i tornar. Estructuralment aquest treball s'ha dividit en tres capítols. El primer tracta del misteri inherent a tot acte creatiu distingint, d'una banda, l'enigma de la pròpia gènesi i d'altra, el misteri de l'obra en ella mateixa, en tant que objecte autònom. El recorregut per aquest laberint és una reflexió sobre el sentit de la pròpia obra a través d'un codi simbòlic iniciat l'any 1988. En el segon es fa referència als primers interlocutors, els primers miralls, els companys triats per aquest viatge en espiral. Finalment el tercer capítol aborda dos conceptes molt vinculats: el silenci i la musicalitat. En el cas del silenci es fa des de tres punts de vista. Com a llenguatge visual, en la gestació .de l'obra i per últim la seva percepció.
en_US
dc.format.extent
182 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Filosofia de l'art
en_US
dc.subject
Filosofía del arte
en_US
dc.subject
Philosophy of the art
en_US
dc.subject
Pintura
en_US
dc.subject
Painting
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
Silenci, musicalitat i misteri. El sentit de la pròpia pràctica pictòrica
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
en_US
dc.contributor.director
Sala Rosselló, Gerard
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

JOAN DESCARGA_TESI.pdf

18.14Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)