Dar crédito a la ficción jugada. El personaje jugador como agente multidimensional generador de verosimilitud en el videojuego narrativo

dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
dc.contributor.author
Colom Pons, Àngel
dc.date.accessioned
2023-06-28T09:41:31Z
dc.date.available
2023-06-28T09:41:31Z
dc.date.issued
2023-06-06
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/688563
dc.description.abstract
Aquest text proposa un estudi de la versemblança en els videojocs narratius. En el marc dels estudis audiovisuals, els Games Studies, la narratologia i la teoria dels mons de ficció o mons d'històries estudia l'efecte de versemblança a partir de l'agent ficcional anomenat personatge jugador. A partir de la divisió tripartida entre mons de joc, sistema de regles i jugabilitat, planteja un model d'anàlisi que anomenem EMD i que contempla el personatge jugador a partir de tres dimensions -estètica, mecànica i dinàmica- que articulen l'efecte de versemblança i fan que una història jugada sigui creïble per al jugador. En aquest procés defensem una versemblança que es fonamenti en tres facetes: la coherència interna textual de la pròpia obra, l'emulació d'elements extratextuals del món del jugador i la connexió amb altres obres prèvies que serveixen com a referent.
ca
dc.description.abstract
Este texto propone un estudio de la verosimilitud en los videojuegos narrativos. En el marco de los estudios audiovisuales, los Games Studies, la narratología y la teoría de los mundos de ficción o mundos de historias estudia el efecto de verosimilitud a partir del agente ficcional denominado personaje jugador. A partir de la división tripartita entre mundos de juego, sistema de reglas y jugabilidad, plantea un modelo de análisis que denominamos EMD y que contempla al personaje jugador a partir de tres dimensiones —estética, mecánica y dinámica— que articulan el efecto de verosimilitud y hacen que una historia jugada resulte creíble para el jugador. En este proceso defendemos una verosimilitud que se fundamente en tres facetas: la coherencia interna textual de la propia obra, la emulación de elementos extratextuales del mundo del jugador y la conexión con otras obras previas que sirven como referente.
ca
dc.description.abstract
This text proposes a study of the verisimilitude in narrative videogames. Within the framework of audio-visual studies, Games Studies, narratology and the theory of fictional worlds or storyworlds studies the effect of verisimilitude from the fictional agent called player character. From the tripartite division between game worlds, system of rules and gameplay, it proposes an analysis model called EMD that considers the player character from three dimensions —aesthetics, mechanics and dynamics— that articulate the effect of verisimilitude and make a story played be believable to the player. In this process we defend a verisimilitude that is based on three facets: the internal textual coherence of the work itself, the emulation of extratextual elements from the player's world and the connection with other previous works that serve as a reference.
ca
dc.format.extent
365 p.
ca
dc.language.iso
spa
ca
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Videojuegos
ca
dc.subject
Personaje jugador
ca
dc.subject
Audiovisual
ca
dc.subject
Narrativa
ca
dc.subject
Verosimilitud
ca
dc.subject.other
Ciències socials, periodisme i documentació
ca
dc.title
Dar crédito a la ficción jugada. El personaje jugador como agente multidimensional generador de verosimilitud en el videojuego narrativo
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
ca
dc.subject.udc
77
ca
dc.contributor.authoremail
AngelCP@blanquerna.url.edu
ca
dc.contributor.director
Radigales Babí, Jaume
dc.contributor.codirector
Anyó Sayol, Lluís
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tesi_Angel_Colom.pdf

14.74Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)