dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
cat
dc.contributor.author
Burgos, Javier S.
dc.date.accessioned
2024-05-14T07:37:58Z
dc.date.issued
2024-04-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/690868
dc.description.abstract
En 1863 Louis Viardot visionaba cinco cuadros que han pasado a la historia como las monomanías de Géricault. Mediante una carta enviada a la Gazette des Beaux-Arts, Viardot informaba de la reaparición de «Cinco estudios de alienados», que le eran presentados por el doctor Lachèze, donde indicaba que existían otros cinco retratos en posesión del doctor Maréchal. El objetivo de esta tesis ha sido la búsqueda de los retratos perdidos, identificándose durante este trabajo dos nuevos retratos atribuidos a Géricault y que coinciden con las características de la serie, «Retrato de hombre (el hombre melancólico)» y otro retrato sin título, siendo asociadas a la monomanía de la religión y de la borrachera. Además, se ha reasignado el cuadro de «Retrato de un hombre, llamado el vandeano» como la monomanía de los eventos políticos. Por último, se han descubierto otros tres retratos inéditos atribuidos a Géricault.
ca
dc.description.abstract
In 1863 the critic Louis Viardot reported, in a letter sent to the Gazette des Beaux-Arts, the appearance of five paintings that have gone down in the history of art as Géricault's monomanias, and which were commissioned by the alienist Étienne-Jean Georget. In the same letter he indicated that there were five other portraits of the series that remained hidden somewhere in Brittany. The main objective of this thesis has been the systematic search for the lost portraits, through different research approaches. During its development, two new portraits attributed to Géricault have been identified, which are unpublished and which coincide with the characteristics of the series, and which would correspond to the monomanias of religion and drunkenness. In addition, the painting "Portrait of a Man, called the Vendéan" has been reassigned as the monomania of political events.
ca
dc.format.extent
263 p.
ca
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Salpêtrière
ca
dc.subject.other
Arts, humanitats i llengües
ca
dc.title
Identificación de nuevas monomanías en la pintura de Géricault: iconografía de la locura en la escuela de la Salpêtrière
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Mínguez Cornelles, Víctor Manuel
dc.contributor.tutor
Rodriguez-Moya, Inmaculada
dc.embargo.terms
12 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2025-04-29T02:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14118.2024.217514
ca
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Història de l'Art