To Feel Myself Beloved on the Earth: The Destabilization and Restitution of Intimacy in the Stories of Raymond Carver

dc.contributor.author
Román Vanden Berghe, Clara
dc.date.accessioned
2024-07-04T22:45:36Z
dc.date.available
2024-07-04T22:45:36Z
dc.date.issued
2024-02-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/691597
dc.description.abstract
L'objectiu principal d'aquesta tesi és explorar la representació de la intimitat en els contes de Raymond Carver. Entesa com la relació entre domesticitat i amor, la intimitat en l'obra de Carver es troba desestabilitzada perquè la casa s'ha convertit en un no lloc i els individus a penes connecten entre si. No obstant això, sostinc que moltes de les seves històries ofereixen centellejos d'esperança que permeten als personatges imaginar un futur obert a possibilitats i transformació. La meva recerca es basa en tres afirmacions. En primer lloc, malgrat l'entorn domèstic de les històries de Carver, les cases que apareixen en elles s'han tornat heterotòpiques, vistes com a llocs de trànsit que no brinden cap consol als qui habiten en elles. En segon lloc, els personatges de Carver no són tan poc eloqüents com molts crítics han argumentat; el problema resideix en el seu solipsisme i la seva incapacitat per a afrontar els seus problemes. Finalment, malgrat el seu desarrelament, alguns d'aquests personatges aconsegueixen resignificar la intimitat en virtut de la forma en què utilitzen els espais que els envolten i a través de les connexions que creguin en l'esfera pública, tradicionalment vista com a amenaçadora i en marcada oposició a l'esfera privada. Per tant, les històries de Carver exigeixen una reavaluació de la nostra comprensió de la llar, la comunicació i la intimitat.
dc.description.abstract
El objetivo principal de esta tesis es explorar la representación de la intimidad en los cuentos de Raymond Carver. Entendida como la relación entre domesticidad y amor, la intimidad en la obra de Carver se encuentra desestabilizada porque la casa se ha convertido en un no lugar y los individuos apenas conectan entre sí. Sin embargo, sostengo que muchas de sus historias ofrecen destellos de esperanza que permiten a los personajes imaginar un futuro abierto a posibilidades y transformación. Mi investigación se basa en tres afirmaciones. En primer lugar, a pesar del entorno doméstico de las historias de Carver, las casas que aparecen en ellas se han vuelto heterotópicas, vistas como lugares de tránsito que no brindan ningún consuelo a quienes habitan en ellas. En segundo lugar, los personajes de Carver no son tan poco elocuentes como muchos críticos han argumentado; el problema reside en su solipsismo y su incapacidad para afrontar sus problemas. Por último, a pesar de su desarraigo, algunos de estos personajes logran resignificar la intimidad en virtud de la forma en que utilizan los espacios que los rodean y a través de las conexiones que crean en la esfera pública, tradicionalmente vista como amenazante y en marcada oposición a la esfera privada. Por lo tanto, las historias de Carver exigen una reevaluación de nuestra comprensión del hogar, la comunicación y la intimidad.
dc.description.abstract
The main purpose of this thesis is to explore the representation of intimacy in the stories of Raymond Carver. Understood as the relationship between domesticity and love, intimacy in Carver's work finds itself destabilized because the house has become a non-place and individuals barely connect with each other. However, I contend that many of his stories offer glimmers of hope that allow the characters to envisage a future where possibility and transformation can occur. My research is based on three claims: first, that despite the domestic setting of Carver's stories, the houses featured in them have become heterotopic, seen as places of transit that afford no comfort to those who dwell in them; second, that Carver's characters are not as inarticulate as many critics have argued but that, instead, the problem resides in their solipsism and inability to confront their problems; third, that despite their rootlessness, some of these characters manage to resignify intimacy by virtue of the way they use the spaces around them, and through the connections they create in the public sphere, traditionally seen as threatening and standing in stark opposition to the private one. Therefore, Carver's stories call for a reappraisal of our understanding of home, communication, and intimacy.
dc.format.extent
369 p.
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Raymond carver
dc.subject
Domesticitat
dc.subject
Domesticity
dc.subject
Domesticidad
dc.subject
Intimitat
dc.subject
Intimacy
dc.subject
Intimidad
dc.subject.other
Ciències Humanes
dc.title
To Feel Myself Beloved on the Earth: The Destabilization and Restitution of Intimacy in the Stories of Raymond Carver
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2024-07-04T22:45:35Z
dc.subject.udc
82
dc.contributor.director
Gimeno Pahissa, Laura
dc.contributor.tutor
Monnickendam Findlay, Andrew
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Filologia Anglesa


Documents

crvb1de1.pdf

1.762Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)