Ara mostrant els elements 141-160 de 174

    Amancio Amorós Sirvent (1854-1925) y su proyección en la vida musical valenciana 

    Micó Terol, Elena (Data de defensa: 2012-03-12)

    Estudio de la biografía y obra del compositor valenciano Amancio Amorós Sirvent (Agullent,Valencia,1854-Sant Cugat del Vallés, Barcelona, 1925) en el contexto del ambiente histórico-musical de Valencia a finales del siglo ...

    Teoría y práctica del cine como dispositivo crítico. El alcance de la modernidad y las formas de lo político desde la historia del arte al cine de los años treinta 

    Rodríguez Granell, Ana (Data de defensa: 2012-05-02)

    A través del concepto de dispositivo crítico, esta investigación analiza cómo, durante la década de los años veinte y treinta, en diversos contextos geográficos como la Unión Soviética, la República de Weimar, Reino Unido, ...

    L’art gòtic al Baix Maresme (segles XIII al XVI). Art i promoció artística en una zona perifèrica del comtat de Barcelona 

    Graupera Graupera, Joaquim (Data de defensa: 2012-04-18)

    Aquest treball, pretén presentar un estudi monogràfic i de síntesi sobre l’art gòtic al Maresme. El primer objectiu proposat era presentar una anàlisi intentant superar les monografies locals d’edificis més o menys estudiats ...

    El archivo y las tipologías fotográficas. De la Nueva Objetividad a las nuevas generaciones de fotógrafos en Alemania: 1920-2009 

    Grigoriadou, Eirini (Data de defensa: 2011-03-03)

    El presente estudio se centra en aquellos métodos de trabajo que desde la década de los sesenta ciertos artistas desarrollaron mediante un procedimiento singular que se inscribe en la lógica de archivo. Dicha lógica se ...

    L’art de la indumentària a la Catalunya del segle XIV 

    Aymerich Bassols, Montse (Data de defensa: 2011-06-30)

    A les primeres dècades de la catorzena centúria la vestimenta catalana (i en general, la d’Occident) és sacsejada per novedoses formes que canvien la silueta dels seus portadors tant masculins com femenins. Al mateix temps, ...

    Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l’oblit (1856-1918) 

    Fernández Rius, Núria (Data de defensa: 2011-06-27)

    La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf “retratista” de Barcelona. De la reputació a l’oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria ...

    El cine en Barcelona, una generación histórica: 1906-1923 

    González López, Palmira (Data de defensa: 1984-03-01)

    Es evidente que la historiografía sobre los primeros años de nuestro cine reclama una revisión profunda, siquiera para hacerla más completa, porque si bien no es frecuente el hallazago de nuevo material sobre aquella época, ...

    Arte, fiesta y manifestaciones efímeras: la visita a Barcelona de Carlos IV en 1802 

    García Sánchez, Laura (Data de defensa: 1998-11-13)

    El tema de la fiesta ha suscitado en la reciente historiografía un gran interés, con destacadas aportaciones desde diferentes campos, como la historia del arte, la historia política renovada o la historia de las mentalidades ...

    Cercle Artístic de Sant Lluc 1893-2009: Història d’una institució referent per a la cultura barcelonina 

    Marchi, Maria Bàrbara (Data de defensa: 2011-03-15)

    Aquesta tesi doctoral s’ocupa d’investigar la història del Cercle Artístic de Sant Lluc, institució de reconeguda significació dins del món cultural català dels segles XIX i XX que va veure entre els seus protagonistes els ...

    Universitat, cultura i teatre a la dècada dels cinquanta: L'Agrupació de Teatre Experimental i el Teatre Viu 

    Ciurans Peralta, Enric (Data de defensa: 2002-10-01)

    Amb aquesta recerca hem volgut recuperar la memòria de dues agrupacions escèniques sorgides a Barcelona a la dècada dels anys cinquanta, que per diversos motius simbolitzen des del nostre punt de vista l’inici del procés ...

    El Decadentisme a Catalunya: interrelacions entre art i literatura 

    Gras Valero, Irene (Data de defensa: 2010-02-04)

    El decadentisme constitueix un dels diferents corrents artístics i literaris aplegats dins el fenomen de l'anomenada "Fin-de-siècle". Aquesta expressió comprèn molt més que la simple denominació d'un període cronològic ...

    Presència i context del Mestre del timpà de Cabestany. La formació de la "traditio classica" d'un taller d'escultura meridional (ca. 1160-1200) 

    Bartolomé Roviras, Laura (Data de defensa: 2010-06-11)

    La denominació del "Mestre del timpà de Cabestany" ha estat concebuda amb la clara finalitat metodològica de destriar les característiques que defineixen l'obra del timpà de l'església de Santa Maria de Cabestany, per tal ...

    El Barrio Gótico de Barcelona. Planificación del pasado e imagen de marca 

    Cócola Gant, Agustin (Data de defensa: 2010-11-05)

    El Barrio Gótico de Barcelona fue construido en las décadas centrales del siglo XX. De hecho, su nombre también es una creación moderna, ya que tradicionalmente el espacio era conocido como barrio de la Catedral. Aunque ...

    Qüestions de perspectiva en la pintura hispànica del segle XVI (Criteris d'anàlisi perspectiva i aplicació al cas de Catalunya). 

    Garriga i Riera, Joaquim, 1945- (Data de defensa: 1990-01-01)

    A la part (I) s'elabora el marc teòric d'interpretació que fonamentarà els criteris d'anàlisi per a la part (II). S'exposa el problema de la representació d'imatges "òptiques", la seva posibilitat, el seu sentit, quins ...

    La rinascita dell'arte musiva in epoca moderna in Europa. La tradizione del mosaico in Italia, in Spagna e in Inghilterra 

    Voccoli, Ottobrina (Data de defensa: 2010-01-08)

    RIASSUNTO DELLA TESI:<br/><br/>Il mosaico è una forma di rappresentazione artistica meno conosciuta dal pubblico rispetto ad altri mezzi maggiormente fruibili e di comprensione più immediata. La conoscenza di questo settore, ...

    Joan Rubió i Bellver en Mallorca. Arquitectura y teoría 

    Liaño Gibert, María Soledad (Data de defensa: 2010-06-09)

    Esta investigación tiene como objeto el estudio del legado teórico y arquitectónico de Joan Rubió i Bellver (Reus, 1870 - Barcelona, 1952) en el contexto mallorquín. Rubió i Bellver acompañó a su maestro, Antoni Gaudí, a ...

    José Nicolás de Azara i la seva repercussió en l'àmbit artístic català 

    García Portugués, Esther (Data de defensa: 2007-07-02)

    La biografia de José Nicolas de Azara mostra a un home astut en política, molt abans de ser Ambaixador Espanyol davant la Santa Seu (1784-98) i Ambaixador Plenipotenciari a París (1798-9 i 1801-03). Com a promotor cultural, ...

    Pintura i crítica: un estudi sobre Rafael Benet 

    Suárez Serrano, Alicia (Data de defensa: 1987-05-29)

    És una tesi de caràcter monogràfic sobre Rafael Benet i Vancells (Terrassa 1889-Barcelona 1979), centrada en el periode anterior a la guerra civil. Atesa la seva intensa implicació, des dels anys de formació, amb els ...

    Cases grans. Interiors nobles a Barcelona 1739-1761 

    Creixell, Rosa Maria (Data de defensa: 2005-12-14)

    La tesi Cases grans. Interiors nobles a Barcelona 1739-1761 té com eix fonamental estudiar el que podem convenir en denominar "l'art de la casa", durant el període de Ferran VI, a la ciutat de Barcelona. Intenta dibuixar ...

    Barcelona entre l'enderroc de les muralles i l'Exposició Universal: arquitectura domèstica de l'Eixample 

    Molet i Petit, Joan (Data de defensa: 1995-06-16)

    Aquesta tesi se centra en l'estudi de l'arquitectura domèstica de l'Eixample entre 1860-1888 tenint-ne en compte dos aspectes: l'interior dels edificis, centrant-nos en les solucions de distribució i circulació dels ...