Ara mostrant els elements 21-40 de 174

    Confluències poètiques i interculturals en l’obra plàstica de Felícia Fuster: «Plurivisions», 1980-1995 

    Rodríguez Biosca, Esther (Data de defensa: 2022-05-31)

    Confluències poètiques i interculturals en l’obra plàstica de Felícia Fuster: Plurivisions, 1980-1995 és un estudi centrat en la biografia artística de la poeta, pintora i traductora Felícia Fuster Viladecans (Barcelona ...

    La renovació de l'escultura gòtica a Barcelona a l'entorn del 1400 

    Terés i Tomàs, M. Rosa (Data de defensa: 1985-01-01)

    Una de les etapes més interessants de l'escultura catalana és, sense cap mena de dubte, aquella que, tenint com a centre la ciutat de Barcelona, es desenvolupa entre els darrers anys del segle XIV i començaments del segle ...

    Gustav Leonhardt segons les Variacions Goldberg: La seva evolució estilística en el seu context històric 

    Hernàndez i Barrios, Irene (Data de defensa: 2021-12-14)

    L'objectiu principal d'aquesta tesi doctoral és definir l'estil i l'evolució interpretativa de Gustav Leonhardt a partir de l'anàlisi i la comparació dels seus tres enregistraments de les Variacions Goldberg (1953, 1965 i ...

    The circulation of unofficial art from Central Europe beyond the Iron Curtain: exhibitions and transnational networks between 1971 and 1981 

    Debeusscher, Juliane (Data de defensa: 2021-09-20)

    This dissertation examines the circulation and visibilisation of Central European art during the Cold War, with a particular focus on Southern Europe as a space of reception and exhibition throughout the 1970s. It argues ...

    La conciencia histórica del cuerpo y sus vías de significación en el arte de las primeras y segundas vanguardias (1909-1978) 

    Alvarado Matteson, Karina Alicia (Data de defensa: 2018-12-03)

    El propósito de la presente investigación es la realización de una historiografía sobre la conciencia y significación del cuerpo en el periodo aludido en el título de esta tesis. Esta línea de conocimiento está sustentada ...

    Orígenes del circo en España: actividad de las compañías ecuestres (1768-1915) 

    Matabosch Giménez, Genís (Data de defensa: 2018-12-12)

    El dinamismo militar del Imperio Británico generó una profunda cultura ecuestre y unos caballos fuertes, acostumbrados a los ritmos de las guerras. Los periodos de paz propiciaron que militares y mercenarios desarrollaran ...

    ADLAN i el Club 49. Tot muda i tot roman 

    Bonet, Pilar, 1956- (Data de defensa: 2015-06-11)

    L'any 1932 a Barcelona, en plena eufòria republicana, un grup d'amics crearen l'associació cultural ADLAN (Amics de l'Art Nou). Fins a la guerra civil gestionaran múltiples activitats en l'àmbit de l'art, la literatura, ...

    La col·lecció Deering a Maricel de Sitges i al Castell de Tamarit (1909-1921): un somni d’art hispànic frustrat 

    Sánchez Sauleda, Sebastià (Data de defensa: 2021-04-21)

    El tema d’estudi de la present tesis doctoral és la col·lecció d’art que l’industrial nord-americà Charles Deering (1852-1927) va reunir al Palau de Maricel (Sitges) entre els anys 1909 i 1921, i que a partir de 1916 va ...

    Alfredo Papo Papo. Una vida dedicada al jazz. El jazz en Barcelona: de la posguerra a la actualidad 

    Borrell Moreno, Lourdes (Data de defensa: 2020-01-24)

    El objetivo de esta tesis es poner en valor la figura de Alfredo Papo y su actividad en la promoción y la divulgación del jazz en nuestro país, la evolución de su pensamiento a través de nuevos documentos recientemente ...

    Estética ecosófica y producción de subjetividad posthumana en la era del semiocapitalismo, 1989-2019 

    Alonso, Christian (Data de defensa: 2020-11-04)

    El presente estudio parte de la asunción que el carácter transdisciplinario, ético y estético de la perspectiva ecosófica desarrollada por Félix Guattari ofrece una mirada más compleja y promueve un activismo más comprometido ...

    El arte relacional y las arquitecturas sociales: el papel del espectador (1995-2009) 

    Quarti, Manuela (Data de defensa: 2010-03-02)

    El arte relacional y las arquitecturas sociales: el papel del espectador (1995-2009) se ha propuesto el objetivo de investigar un tema especifico, el de la Estética Relacional, término acuñado por Nicolas Bourriaud no sólo ...

    Entre-espacios: Apropiaciones del espacio público de Berlín en proyectos de artistas desde América Latina tras la Caída del Muro de Berlín hasta el desmontaje del Palast der Republik (1989-2009) 

    Lagos Preller, Teobaldo (Data de defensa: 2020-01-23)

    La presente tesis doctoral se ocupa de revisar y analizar de forma ensayística y por hitos históricos desde los estudios culturales, postcoloniales y la historia del arte casos de proyectos de artistas latinoamericanos en ...

    Nuevas perspectivas para lo cotidiano en el arte contemporáneo. Del marco textual al marco especulativo (1980-2014) 

    Matelli, Federica (Data de defensa: 2018-04-26)

    Esta tesis parte de la hipótesis según la cual el uso de imágenes, objetos u otros elementos derivados de la vida cotidiana es una constante en el arte contemporáneo a partir del arte moderno y ha experimentado distintos ...

    La influència de l’art català sobre Picasso a través de dues generacions: Santiago Rusiñol i Isidre Nonell com a paradigmes (1897-1904) 

    Vallès, Eduard, 1971- (Data de defensa: 2016-01-26)

    Aquesta tesi tracta sobre la influència que l’art català va exercir sobre Picasso durant els anys que aquest artista va residir a Catalunya. Aquesta influència no es planteja en abstracte sinó que es vehicula a través d’un ...

    Romper el Marco. Memoria y producción artística en la postdictadura uruguaya 1985-2005 

    Medici, Antonella (Data de defensa: 2019-12-10)

    La presente tesis doctoral titulada Romper el Marco. Memoria y producción artística en la postdictadura uruguaya 1985-2005 gira en torno a la relación entre memoria y prácticas artísticas en el marco de la postdictadura ...

    La pedra de Girona. L'esclat de l’escultura arquitectònica i cultual, 1300-1350 

    Fumanal i Pagès, Miquel Àngel (Data de defensa: 2019-12-12)

    Vers 1300 Girona es veu influïda per un context sòcio-polític i artístic concret i molt favorable a “l’expansió” en termes econòmics, demogràfics i creatius. A banda del bon estat i creixement del poder econòmic i comercial ...

    El juego y la inmundicia. Inclinaciones escatológicas en el arte contemporáneo (1960-2015) 

    Moreno Cano, Maria (Data de defensa: 2020-01-21)

    La presente investigación doctoral toma el concepto de juego para analizar ciertas manifestaciones del arte escatológico de la contemporaneidad con el objetivo de arrojar luz acerca de los procesos de creación y recepción ...

    Oleguer Junyent i Sans, pintor-escenógrafo. Entre la tradición y la modernidad (1899-1936) 

    Beltrán Catalán, Clara (Data de defensa: 2020-06-10)

    El tema de estudio de la presente Tesis Doctoral se centra en la faceta de pintor-escenógrafo de Oleguer Junyent i Sans (Barcelona, 1876-1956), artista catalán que se adentró en múltiples campos, pues fue, además, un ...

    Economia i societat dels pobles ibèrics de l’àrea catalana a través de l’estudi dels conjunts ceràmics (segles VI-II aC) 

    Asensio, David (Data de defensa: 2019-12-17)

    Aquesta Tesi neix essencialment de la voluntat d’obtenir el màxim potencial informatiu possible de l’estudi del mobiliari ceràmic, sens dubte un dels elements de cultura material més abundant en el context de ...

    La Sección Femenina: actividad musical 

    Luengo Sojo, Antonia (Data de defensa: 1998-03-10)

    El estudio se centra en la actividad musical desarrollada por la Sección Femenina de Falange española y de las J.O.N.S. durante el período 1937 a 1977, por ser estas fechas las inmediatamente posteriores al inicio de la ...