dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Disseny i Imatge
dc.contributor.author
Rangel Alanís, Luz María
dc.date.accessioned
2012-06-11T10:19:24Z
dc.date.available
2012-06-11T10:19:24Z
dc.date.issued
2011-07-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/81829
dc.description.abstract
Tomando como objeto de estudio “La Biblia de 42 líneas impresa por Johann Gutenberg” en el Bloque Uno se comprenderán los orígenes de la industria gráfica a partir de una visión histórica de la vida de Gutenberg, Fust y Schöffer.
En el Bloque Dos, se desarrolla el panorama de cómo se llega a la resolución gráfico-operativa que hizo posible la realización de los tipos móviles y su utilización en la imprenta. En la primera parte, se describen los elementos que se tenían antes de empezar la impresión; en la segunda, se analizan los elementos propios de la Biblia de 42 líneas; y en la tercera, se explica de cómo se realizó el paso hacia los tipos móviles.
En el Bloque Tres, la parte práctica se divide en dos. Describe por un lado la presentación del catálogo digital de los tipos de la Biblia llamado “ginyB42” y por el otro, el análisis de clusters para comprobar con exactitud la existencia de diversas matrices de fundición para una misma letra.
spa
dc.description.abstract
The object of study in the present monographic research is the 42-line Bible allegedly printed by Johannes Gutenberg, in Block One will understand the origins of the printing industry from a historical view of the life of Gutenberg, Fust and Schöffer.
In Block Two, our objective is to demonstrate that the graphic-operative solution that made possible the transition from calligraphy to movable types
In Block Three, first introduce the digital catalogue of the Bible type called "ginyB42" and then, the cluster analysis to interpret a reality by means of a verification system that has served to mark with accuracy the existence of several font matrices for a same letter.
eng
dc.format.extent
627 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Grafisme (Tipografia)
cat
dc.subject
Grafismo (Tipografía)
cat
dc.subject
Graphic design (Typography)
cat
dc.subject
Modulación
cat
dc.subject
Matriu (Tipografia)
cat
dc.subject
Matriz (Tipografía)
cat
dc.subject
Història del llibre
cat
dc.subject
Historia del libro
cat
dc.subject
History of the book
cat
dc.subject
Bíblia de Gutenberg
cat
dc.subject
Incunables
cat
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
cat
dc.title
Del Arte de imprimir o la Biblia de 42 líneas: aportaciones de un estudio crítico
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Tormo i Ballester, Enric
dc.contributor.director
Alabert, Aureli
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 20011-2012
cat