dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art
dc.contributor.author
Bazzocchi, Flavia
dc.date.accessioned
2013-01-15T12:07:01Z
dc.date.available
2013-01-15T12:07:01Z
dc.date.issued
2012-11-23
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/97218
dc.description.abstract
En la Tesis titulada “Las vidrieras góticas mediterráneas: composición química, técnica, estilo. El caso concreto de Barcelona y Siena en el siglo XIV” se pretende hacer un estudio comparado entre los conjuntos vítreos del área mediterránea, ejecutados desde finales del siglo XIII hasta mediados del siglo XIV, con especial atención al Monasterio de Pedralbes de Barcelona y a la Catedral de Siena (Italia). Asimismo por lo que se refiere al área catalana se analizan de manera crítica la Catedral de Girona, la Catedral de Tarragona y la Iglesia de Santa María del Mar de Barcelona; en Italia se compara la gran obra pictórica de Duccio di Buoninsegna con el antiguo conjunto vítreo de la Iglesia de San Giacomo Maggiore de Bolonia. Para esa finalidad se ha aplicado una innovadora metodología multidisciplinar donde el estudio histórico-artístico de las vidrieras, y documental, se ha complementado e interpretado gracias a los datos proporcionados por los análisis químico-analíticos de los materiales (vidrio, plomo y pintura).
spa
dc.description.abstract
In the text “Las vidrieras góticas mediterráneas: composición química, técnica, estilo. El caso concreto de Barcelona y Siena en el siglo XIV” is made a comparative study between Mediterranean stained glass windows, executed from XIII to XIV century, with special attention to Pedralbes Monastery (Barcelona) and the Cathedral of Siena (Italy). Regarding the Catalan area it critically analyzes the Church of Santa Maria del Mar in Barcelona and Cathedrals of Girona and Tarragona. In Italy is it compared the great paintings of Duccio di Buoninsegna with the stained glass windows of the Church of San Giacomo Maggiore in Bologna. For this purpose we have applied an innovative multidisciplinary approach where the history of art studies of stained glass, and the documentation, has been supplemented and interpreted by the analytical chemical analysis of materials (glass, lead, painting).
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Glass painting and staining
dc.subject
Monestir de Pedralbes
dc.subject
Monasterio de Pedralbes
dc.subject
Pedralbes Monastery
dc.subject
Siena (Itàlia)
dc.subject
Siena (Italia)
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
dc.title
Las vidrieras góticas mediterráneas: composición química, técnica y estilo. El caso concreto de Barcelona y Siena en el siglo XIV
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Terés i Tomàs, M. Rosa
dc.contributor.director
Gimeno Torrente, Domingo
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 2344-2013