dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Carneiro Albuquerque, Liliana
dc.date.accessioned
2013-11-20T11:55:02Z
dc.date.available
2013-11-20T11:55:02Z
dc.date.issued
2013-10-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/125712
dc.description.abstract
This thesis discusses the relationship between mockumentaries and the music industry. Because this subject has yet to be studied in depth, the original contribution to knowledge is to further examine this relationship. To do so, a literature review documenting what has thus far been written about mockumentaries is provided. This audiovisual strategy is also contextualized within contemporary practices.
In the next section, the music industry is discussed in broad terms. Firstly, the relationship between cinema and music is addressed. Then, music is depicted as a cultural phenomenon, with recent issues also being brought to light.
In the last chapter, four music-related mockumentaries are analysed. Then, extensive conclusions are drawn.
eng
dc.description.abstract
Esta tesis analiza la relación entre la industria de la música y los falsos documentales. Teniendo en cuenta que esta cuestión todavía no se ha estudiado en profundidad, la contribución original al conocimiento es centrarse en el análisis de esta relación. Para ello, una revisión de la literatura se proporciona, discutiendo lo que hasta ahora se ha escrito acerca de falsos documentales. Esta estrategia audiovisual también se estudia en el contexto de otras prácticas audiovisuales contemporáneas.
En la siguiente sección, la industria musical es tratada en términos generales. En primer lugar se aborda la relación entre la música y el cine. A continuación, la industria de la música es analizada como un fenómeno cultural, y además se abordan cuestiones actuales.
En el último capítulo cuatro falsos documentales relacionados con la música son analizados y por último se presentan una serie conclusiones.
spa
dc.format.extent
192 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Mockumentary
cat
dc.subject
Audiovisual narrative
cat
dc.subject
Documentary
cat
dc.subject
Rockumentary
cat
dc.subject
Music industry
cat
dc.subject
Music genres
cat
dc.subject
Falso documental
cat
dc.subject
Narrativa audiovisual
cat
dc.subject
Series de televisión
cat
dc.subject
Documental
cat
dc.subject
Rockumentary
cat
dc.subject
Nuevos medios
cat
dc.subject
Industria musical
cat
dc.subject
Géneros musicales
cat
dc.title
Mockumentaries and the music industry : between flattery and criticism
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
lalbuquerque@hotmail.com
cat
dc.contributor.director
Sánchez Navarro, Jordi
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 27671-2013
cat
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació