dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Silveira dos Santos, Daniela
dc.date.accessioned
2015-02-26T12:54:20Z
dc.date.available
2015-02-26T12:54:20Z
dc.date.issued
2015-01-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/286040
dc.description.abstract
Esta tesis investiga los orígenes arquetípicos de la comedia a través del personaje Charlot y busca dibujar y estructurar el imaginario mítico del cine de Charles Chaplin alrededor del arquetipo del niño. El estudio identifica tres grandes epifanías míticas en la obra de Chaplin –el Charlot burlesco, el Charlot angélico y Monsieur Verdoux– que revelan la dinámica interna coherente de su imaginario, a la vez que iluminan de diferentes maneras la esencia arquetípica del género cómico. Demostramos, por un lado, cómo el himno homérico a Hermes se configura como el relato que funda la comedia en la cultura occidental y, por otro, cómo el cine de Chaplin se erige como su más grande epifanía.
spa
dc.description.abstract
This thesis examines the archetypical origins of comedy through the character The Tramp and intends to design and structure the mythical imaginary of Charles Chaplin’s cinema from the Child archetype. The study identifies three main mythical epiphanies in the work of Chaplin – the burlesque Tramp, the angelic Tramp and Monsieur Verdoux – that unveil the coherent internal dynamics of its imaginary, while they enlighten in different ways the archetypical essence of the comic genre. Firstly, it is demonstrated how the Homeric Hymn to Hermes sets the ground for comedy storytelling in Western culture, and secondly, how Chaplin’s cinema stands as its greatest epiphany.
eng
dc.format.extent
264 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Imaginario
cat
dc.title
El Nacimiento de la comedia : imaginario mítico en el cine de Charles Chaplin
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
danissanti@gmail.com
cat
dc.contributor.director
Bou, Núria
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 7480-2015
cat
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació