El Pintor cristiano y erudito de Juan Interián de Ayal: entre el moralismo post-tridentino y el racionalismo pre-ilustrado 

    Argelich, María Antonia (Date of defense: 2014-07-07)

    'El Pintor Cristiano y Erudito' escrit pel teòleg Juan Interián de Ayala al 1730, és l'últim dels tractats espanyols dirigits a normativitzar la realització artística d'imatges sagrades. La seva tardana aparició, en relació ...

    L'escultura del segle XIII de la Seu Vella de Lleida 

    Niñá Jové, Meritxell (Date of defense: 2014-04-24)

    La present tesi doctoral és un estudi sobre l’escultura monumental del segle XIII de la Seu Vella de Lleida (l’antiga catedral romànica que presideix aquesta ciutat), que constitueix un dels conjunts escultòrics més rics ...

    Materiales, soportes y procedimientos utilizados en los obradores pictóricos de la Corona de Aragón (siglos XV y XVI). Una aproximación a través del paradigma valenciano 

    Herrero Cortell, Miquel Àngel (Date of defense: 2019-10-29)

    Durant el segle XV l'auge expansionista de la Corona d'Aragó va tenir conseqüències directes en la producció pictòrica i, concretament, va afavorir una major permeabilitat de models i tècniques foranes, flamenques i sobretot ...

    Persistencia de la Época Moderna. Una revisión del mundo académico de las Bellas Artes en el Madrid de los siglos XVIII y XIX 

    Mongay Batlle, Cristina (Date of defense: 2017-07-25)

    L'estudi aquí exposat te com a objectiu final desglossar el tractament que el món acadèmic madrileny de las Belles Arts donà a l'escola espanyola d'Època Moderna durant els segles XVIII i XIX. Això és, revisar les tesis ...