dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
dc.contributor.author
Vila Sánchez, José Antonio
dc.date.accessioned
2016-02-08T09:25:59Z
dc.date.available
2016-06-13T05:45:06Z
dc.date.issued
2015-12-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/350026
dc.description.abstract
La tesis analiza el contexto histórico y estético desde el cual situar la complejidad de la
escritura literaria de Javier Marías. Se centra en los años formativos del novelista y
propone una reconstrucción de los elementos genéticos de su poética literaria. La tesis
consta de dos partes diferenciadas. En la primera de ellas se abarca el periodo 1970-
1975. Se estudia ahí el campo literario español de los años finales del franquismo y se
muestra cómo las publicaciones del autor en ese tiempo son una consecuencia y a la vez
una reacción a las transformaciones que se vivieron en España. En la segunda parte, se
analizan las tres novelas publicadas por Marías entre 1975 y 1986, constatando cómo en
su obra se armonizan elementos eminentemente narrativos con el rigor estilístico propio
de la alta literatura, dando lugar a la «poética integradora» que ha definido su obra de
madurez.
spa
dc.description.abstract
This thesis analyzes the historical and esthetical context in which to pinpoint the
complexity of Javier Marías’ literary writing. It focuses on the novelist’s formative
years and proposes a reconstruction of the genetical elements of his literary poetics. The
thesis comprises two distinct parts. The first one covers the period 1970-1975. There,
the Spanish literary field of late francoism is studied, while placing the emphasis in
showing how the author’s publications are a reflection and, at the same time, a reaction
to the transformations which the country experienced during those years. In the second
part, the three novels published by Marías between 1975 and 1986 are analysed with the
aim of showing how his work brings into harmony elements which are basically
narrative (focused on storytelling) with the stylistic standards that define high literature,
resulting in what might be called an «integrational poetics» that has characterized his
approach to literary writing in his mature or later works.
eng
dc.format.extent
438 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Javier Marías
cat
dc.title
El Estilo sin sosiego: La génesis de la poética integradora de Javier Marías 1970-1986
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
vilasanchez@ono.com
cat
dc.contributor.director
Ródenas de Moya, Domingo
dc.embargo.terms
6 mesos
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 4349-2016
cat
dc.description.degree
Programa de doctorat en Humanitats