La Conquista cantada: Fuentes historiográficas de tres óperas del Siglo de las Luces sobre la Conquista de México

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Institut Universitari d'Història Jaume Vicens i Vives
dc.contributor.author
Colorado, Alfonso
dc.date.accessioned
2016-04-28T08:49:14Z
dc.date.available
2020-06-01T12:00:10Z
dc.date.issued
2016-01-15
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/378339
dc.description.abstract
Esta tesis estudia tres óperas: Motezuma (1733) de Antonio Vivaldi; Montezuma (1755) de Carl Heinrich Graun y Fernand Cortez ou la conquête du Mexique (1809) de Gaspare Spontini. La finalidad es establecer la fuente exacta de sus libretti. El estudio comprueba si esa fuente es la Historia de la conquista de México (1684) de Antonio de Solís. La tesis analiza las tradiciones en las que esta obra se inserta: la historiografía sobre la Conquista de México y la crónica de Indias. Por último, estudia el contexto en el cual surgieron las tres óperas así como sus implicaciones artísticas, políticas e ideológicas.
dc.description.abstract
This thesis studies three operas: Motezuma (1733) by Antonio Vivaldi; Montezuma (1755) by Carl Heinrich Graun and Fernand Cortez ou la conquête ou du Mexique (1809) by Gaspare Spontini . The aim is to establish the exact source of their libretti. The study tests whether that source is the History of the Conquest of Mexico (1684) by Antonio Solis. The thesis examines the traditions in which this work is inserted: the historiography of the Conquest of Mexico and Spanish chronicles of the Indies. Finally it, studies the context in which these three operas arose as well as their artistic, political and ideological implications.
dc.format.extent
563 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Antonio de Solís
dc.subject
Antonio Vivaldi
dc.subject
Carl Heinrich Grau
dc.subject
Gaspare Spontini
dc.subject
Conquista de México
dc.subject
Conquest of Mexico
dc.subject
Opera
dc.subject
Motezuma
dc.subject
Montezuma
dc.subject
Fernand Cortez ou la conquête du Mexique
dc.title
La Conquista cantada: Fuentes historiográficas de tres óperas del Siglo de las Luces sobre la Conquista de México
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
78
dc.subject.udc
79
dc.subject.udc
94
dc.contributor.authoremail
alfonso.colorado@gmail.com
dc.contributor.director
Ucelay-Da Cal, Enric
dc.embargo.terms
12 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Història


Documents

tac.pdf

8.305Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)