Geometrical room acoustics: ray based simulation for room acoustics

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Durany Vendrell, Jaume
dc.date.accessioned
2016-10-07T08:44:12Z
dc.date.available
2016-10-07T08:44:12Z
dc.date.issued
2016-09-14
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/395190
dc.description.abstract
L’acústica de sales és la ciència encarregada d’estudiar la propagació del so en entorns tancats. La informació acústica de qualsevol entorn, coneguda com la resposta impulsional, s’expressa en termes del camp acústic com una funció de l’espai i el temps. La formulació analítica de la distribució de les variables del so és, en general, extremadament complexa d’obtenir i només existeixen solucions d’escenaris molt simples i irreals. Per tant, l’ús d’ordinadors per solucionar aquest tipus de problemes ha emergit com una alternativa adequada per calular funcions de resposta. En aquesta Tesi ens hem centrat en l’ús de mètodes basats en rajos per calcular funcions de resposta. Més concretament, presentem el disseny i la implementació d’un motor de traçat de rajos que calcula funcions de resposta en cualsevol entorn virtual, obtenint no només la funció de resposta per la presió sinó també pel vector de velocitats del camp acústic. Amb aquesta informació extra tenim totes les dades necessàries per modelar la propagació del so i podem de forma natural espacialitzar un so per qualsevol configuració d’altaveus. Aquesta recerca contribueix als aspectes principals del càlcul de funcions de resposta utilitzant mètodes basats en rajos. El motor de traçat de rajos que presentem inclou un mètode desenvolupat per aplicar la solució analítica de la Funció de Distribució Acústica de Reflectància Bidireccional (A-BRDF) al Model de Dispersió Basat en Vectors (VBS), fet que redueix molt notablement el cost computacional.
en_US
dc.description.abstract
Room acoustics is the science devoted to study sound propagation in enclosures where the sound conduction medium is bounded on all sides by walls, ceiling and floor. The acoustic information of any room, the so-called impulse response, is expressed in terms of the acoustic field as a function of space and time. The analytical formulation of the sound variables distribution is, in general, extremely hard to obtain and there only exist solutions of very simple and unrealistic scenarios. Therefore the use of computers for solving this type of problems has emerged as a proper alternative to calculate impulse responses. In this Thesis we focus on the use of the ray-based methods to compute impulse responses. More precisely, we present the design and implementation of a sound ray tracing engine that computes the impulse response in any given environment not only for the pressure but also for the velocity vector of the acoustic field. With this extra information we have all the necessary data to model the propagation of sound and we can then naturally spatialize the sound to any speakers layout. This research contributes to the main aspects in the computation of impulse responses using a ray-based approach. The presented ray tracing engine includes a method developed to apply the analytical solution for the Acoustic Bidirectional Reflectance Distribution Function (A-BRDF) in the Vector Based Scattering Model (VBS), which reduces dramatically the computational cost.
en_US
dc.format.extent
105 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Acústica de sales
en_US
dc.subject
Resposta impulsional
en_US
dc.subject
Equació de renderitzat acústic de sales
en_US
dc.subject
Funció de distribució acústica de reflectància bidireccional (A-BRDF)
en_US
dc.subject
Model de dispersió basat en vectors (VBS)
en_US
dc.subject
Traçat de rajos
en_US
dc.subject
Renderització de so 3D
en_US
dc.subject
Room acoustics
en_US
dc.subject
Impulse response
en_US
dc.subject
Room acoustic rendering equation (RARE)
en_US
dc.subject
Acoustic bidirectional reflectance distribution function (A-BRDF)
en_US
dc.subject
Vector Based Scattering model (VBS)
en_US
dc.subject
Ray tracing
en_US
dc.subject
3D audio rendering
en_US
dc.title
Geometrical room acoustics: ray based simulation for room acoustics
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
62
en_US
dc.contributor.authoremail
jaume.durany@upf.edu
en_US
dc.contributor.director
Garriga Torres, Adán Amor
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions


Documents

tjdv.pdf

4.600Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)