dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor.author
Burgos Ramírez, Enric Antoni
dc.date.accessioned
2017-09-29T12:45:14Z
dc.date.available
2017-09-29T12:45:14Z
dc.date.issued
2017-07-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/406142
dc.description.abstract
La present tesi doctoral investiga fins a quin punt els plantejaments de Stanley Cavell sobre el cinema poden preservar la seua vigència en l'actual context de digitalització. Així, avaluem les condicions sota les quals la concepció ontològica del mitjà cinematogràfic que manté l'autor resulta aplicable en el nou escenari. Per altra banda, mitjançant l'estudi de Los idiotas (Dogme#2. Idioterne, Lars von Trier, 1998), posem a prova el procediment cavellià de lectura de pel·lícules i el complementem amb l'anàlisi formal i l'atenció al procés de realització. En última instància, la nostra tesi es proposa defensar que el film Los idiotas i el projecte creatiu en què queda emmarcat suposen un intent modernista de reivindicació de la base física del cinema que pretén la recuperació (cinematogràfica) de l'escepticisme en temps digitals i que reclama l'atenció als aspectes formals del film en tant que via fonamental per a articular la seua resposta.
en_US
dc.description.abstract
The current doctoral thesis investigates to what extent Stanley Cavell's approach to cinema keeps its validity in the contemporary context of digitalization. In this sense, we evaluate the conditions under which the author's ontological conception of the medium happens to be applicable to the new stage. On the other hand, through the study of The Idiots (Dogme#2. Idioterne, Lars von Trier, 1998), we put Cavellian reading of films to the test and complement it with formal analysis and attention to the filmmaking process. Ultimately, our thesis tries to defend that The Idiots and the creative project in which it is framed constitute a modernist attempt to reclaim the cinema's physical basis which aspires to the recovery from (cinematographic) skepticism in the digital age and that calls for formal aspects of film as a key way to articulate its response.
en_US
dc.format.extent
564 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Los idiotas
en_US
dc.subject
Stanley Cavell
en_US
dc.subject
Dogma 95
en_US
dc.subject
Escepticisme
en_US
dc.subject
Lars von Trier
en_US
dc.subject
Modernisme
en_US
dc.subject.other
Arts, Humanitats i Llengües
en_US
dc.title
Amenaces i impulsos de l'escepticisme modern en el cinema de canvi de segle. Una lectura en clau cavelliana del Projecte idiota de Lars von Trier
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.director
Palao Errando, José Antonio
dc.contributor.director
García Catalán, Shaila
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14021.2017.358382
en_US
dc.identifier.pdf
http://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/23/26/58/23265837250096238962987056809747032024/