dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Tapscott, Alan
dc.date.accessioned
2017-10-24T15:44:47Z
dc.date.available
2017-10-24T15:44:47Z
dc.date.issued
2017-09-20
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/441755
dc.description.abstract
Current information technologies allow users to interact and collaborate to create fictional
realities. In this thesis, we explore the role of perceived consistency and coherence in the
collaborative creation of fictional \textit{story worlds}. We conduct a series of studies
focused on author contributions and interactions with story worlds. The studies include
controlled experiments involving volunteer students using prototype non-linear timeline
visualizations, semantic representations of stories and text generation systems. We also
explore real world large-scale participative story world community sites, conducting a
thorough analysis of one of the most popular ones. Our main findings imply that
contributors and readers perceive one single continuity or version of facts, that they expect
to be consistent and coherent. Timeline visualizations and semantic diagrams generated
satisfactory collaborative user experiences for story worlds. The contribution sequence was
a central factor, with initial content significantly influencing the perceived consistency and
coherence. We successfully increased the reader perceived consistency by introducing a
first approach to formal into the authoring prototypes. Our real story world analysis
suggests that readers and authors read and contribute into specific \textit{collaboration
dimensions}. These content subsets are centered on specific elements or themes and
reduce the need for general consistency and coherence. Based on our results, we propose a
model for measuring contribution plot integration (hypothetically linked to consistency and
coherence) in collaborative story world community sites.
en_US
dc.description.abstract
Les tecnologies de la informació actuals permeten als usuaris interactuar i col·laborar per
crear realitats fictícies. En aquesta tesi explorem el rol de la consistència i la coherència
percebudes en la creació col·lectiva de móns narratius imaginaris. Conduïm una sèrie
d’estudis enfocats en la interacció i les contribucions dels autors. Aquests estudis inclouen
experiments controlats que involucren estudiants voluntaris que han fet servir prototips de
visualitzacions de narrativa no lineal, representacions semàntiques d’històries i sistemes de
generació de text. També explorem webs de comunitats d'internet participatives que
contenen móns narratius de gran escala i fem un processament de text d’un d’aquests móns
més recents i populars. Els nostres resultats principals impliquen, per una banda, que la
majoria de participants i lectors perceben una sola continuïtat o interpretació dels fets, i per
l’altra banda, que s’esperen que sigui consistent i coherent. Les visualitzacions de línia
temporal i els diagrames semàntics han generat experiències d’usuari satisfactòries per a la
interacció amb móns narratius. La seqüència de contribució d’autors ha resultat ser un
factor central, el contingut inicial de la qual té una influència significativa en la percepció de
la consistència i la coherència. Hem aconseguit incrementar la consistència que perceben
els subjectes introduint una primera aproximació de model formal als prototips. Els nostres
estudis en un context real, fora del laboratori, suggereixen l’existència de dimensions
participatives de col·laboració no lineals. Aquestes dimensions, similars a arcs de
personatge, estan centrades en elements o temes específics, i redueixen les contradiccions
del món narratiu. Sobre la base d’aquests resultats, proposem un model que permet
mesurar la integració argumental, hipotèticament vinculada a la consistència i la coherència,
de móns narratius col·laboratius com els que estudiem.
en_US
dc.format.extent
171 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Collaborative writing
en_US
dc.subject
Consistency
en_US
dc.subject
Coherence
en_US
dc.subject
Mon narratiu
en_US
dc.subject
Escriptura col·laborativa
en_US
dc.subject
Consistència
en_US
dc.subject
Coherència
en_US
dc.title
Perceived consistency and coherence in collaborative story worlds
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
alan.tapscott@upf.edu
en_US
dc.contributor.director
Blat, Josep
dc.contributor.director
León, Carlos
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions