La superación del mito de la Atenas suramericana: los cafés como espacios de la producción cultural (Bogotá 1880-1930)

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art
dc.contributor.author
Llano, Fabián Andrés
dc.date.accessioned
2019-10-25T11:30:57Z
dc.date.available
2019-10-25T11:30:57Z
dc.date.issued
2019-06-18
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/667757
dc.description.abstract
The study of cafes as spaces of cultural exchange and places of literary modernity can bring with them stories of gatherings and literary encounters, including vanguards defined under cultural movements that defied tradition and imposed renewed forms of culture. In the encounters of regulars in these historic cafes, one can find these lost images of cultural production and the diverse tensions surrounding the construction of cultural identity, especially in the case of European cafes. In the case of cafes in Bogota, this cultural experience is much more diffuse, due in part to a series of economic, social, and cultural contradictions that allowed for a late emergence of cafes in Bogota’s social and urban spaces. This work insists that these material conditions, which are part of the same production conditions within the particular phenomenon of cafes, cannot be ignored.
en_US
dc.description.abstract
L'estudi dels cafès com a espais d'intercanvi cultural i com a llocs de la modernitat literària poden arrossegar amb si històries de tertúlies i trobades literàries, fins i tot, d'avantguardes definides sota moviments culturals que van desafiar la tradició i van imposar unes formes renovades de la cultura. En les trobades d'habituals en aquests cafès històrics, poden recollirse aquestes imatges perdudes de la producció cultural i les diverses tensions al voltant de la construcció de la identitat cultural, sobretot en el cas dels cafès europeus. En el cas dels cafès de Bogotà es fa molt més difusa aquesta experiència cultural, degut en part a una sèrie contradiccions econòmiques, socials i culturals que van permetre una emergència tardana dels cafès en l'espai social i urbà de Bogotà. En aquest treball s'insisteix que aquestes condicions materials, que fan part de les mateixes condicions de producció d'un fenomen tan particular com els cafès, no poden ser desconegudes.
en_US
dc.format.extent
422 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Patrimoni cultural
en_US
dc.subject
Patrimonio cultural
en_US
dc.subject
Cultural property
en_US
dc.subject
Cafès
en_US
dc.subject
Cafés
en_US
dc.subject
Coffeehouses
en_US
dc.subject
Identitat cultural
en_US
dc.subject
Identidad cultural
en_US
dc.subject
Cultural identity
en_US
dc.subject
Producció cultural
en_US
dc.subject
Producción cultural
en_US
dc.subject
Cultural production
en_US
dc.title
La superación del mito de la Atenas suramericana: los cafés como espacios de la producción cultural (Bogotá 1880-1930)
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
en_US
dc.subject.udc
93
en_US
dc.contributor.director
Nadal i Farreras, Joaquim
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documentos

tfll_20190618.pdf

12.62Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)