Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Comunicació
Han sorgit xarxes de laboratoris oberts a tothom i caracteritzats per la seva activitat local i connectivitat global per atendre diferents demandes del usuaris. Open Device Labs (ODLs) és un moviment comunitari de base que té per objectiu democratitzar les proves i l'avaluació en dispositius digitals reals, que fins ara havia estat inexplorat. Els ODLs són un espai normalment equipat amb dispositius mòbils (per exemple: telèfons intel·ligents i tauletes tàctils) connectats a Internet amb la finalitat que els usuaris puguin fer proves de d’aplicacions web, jocs, i mòbils. L’objectiu d’aquesta tesi ha estat investigar l'ecosistema dels Open Device Labs per tal de presentar-ne les seves principals característiques, pràctiques, beneficis i reptes. La recerca s’ha realitzat mitjançant una investigació qualitativa d’estudi de casos i s’ha dividit en quatre unitats centrals. La secció I va explorar l’ecosistema d’ODLs, el local i el global, a través del nucli de la comunitat des de la perspectiva dels amfitrions i centrat en els ODL professionals. La secció II va investigar la perspectiva que tenen els usuaris convidats dels ODLs sobre el servei. La secció III va explorar el potencial de la comunitat per beneficiar-se de la indústria del joc. Per últim, la secció IV presenta un marc per establir ODL acadèmics.
Open labs networks characterised by local activity and global connectivity have emerged to address different demands. Open Device Labs (ODLs) is a grass-roots community movement, which aims to democratise testing and evaluation on real devices, thus far unexplored academically. An ODL is a space typically equipped with mobile devices (e.g. smartphones and tablets) connected to the Internet for Web and app testing purposes. This PhD thesis investigates the ODL ecosystem to identify its main characteristics, practices, benefits, and challenges. We conducted a qualitative inductive case study through four main units. Section I explores the ODL ecosystem, both local and global, through the community core from the hosts’ perspective and focuses on professional ODLs. Section II discusses the investigation of the ODL’s guest users’ perspective of the service. Section III explores the potential of the community to benefit the gaming industry. Section IV examines a single case of an academic ODL. Lastly, the final section presents a framework for establishing academic ODLs.
Open Device Labs; Jocs per ordinador; Revisió d’usuaris en línia
004 - Informática
Programa de Doctorat: Ciències Experimentals i Tecnologies