dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Marichal Baráibar, Sebastián
dc.date.accessioned
2020-06-22T11:46:09Z
dc.date.available
2022-05-31T02:00:13Z
dc.date.issued
2020-06-09
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669191
dc.description.abstract
In the last decades new interaction paradigms have emerged:
Tangible User Interfaces, ubiquitous computing, wearable devices,
mixed- reality among others. Such paradigms extended the user
interface beyond the keyboard and mouse, and physical interaction
has gained importance. This transformation represents a
challenge-opportunity for interaction and experience designers. As a
consequence, design frameworks are incorporating embodied
cognition theories, getting inspiration from phenomenology and
aiming to integrate body, mind and technology. This interaction
design perspective is known as embodied interaction. This
dissertation aims to understand how to design and implement
embodied interactive systems for mathematics learning for children,
including sighted children and children with visual impairments
(VIs). Thus, we might capitalize technological progress into actual
opportunities to better support learning. In this context, the thesis
explores the development of three interactive systems for
mathematics learning and the evaluation of two of them. Through
this prototyping approach we discuss design implications for
embodied interaction systems in learning contexts, contributing
with the generation of intermediate-level knowledge. Finally, we
also confirm and extend previous research in this field.
dc.description.abstract
En la últimas décadas han emergido nuevos paradigmas de
interacción: Interfaces de Usuario Tangibles, computación ubicua,
dispositivos “vestibles”, realidad mixta entre otros. Estos
paradigmas han extendido la interfaz de usuario más allá del ratón y
el teclado, provocando que la interacción física ganase
trascendencia. Para los diseñadores de interacción y experiencia de
usuario, esta transformación representa un desafío y oportunidad al
mismo tiempo. Consecuentemente, los frameworks de diseño han
estado virando hacia la incorporación de teorías inspiradas en
fenomenología como la cognición encarnada, buscando la
integración de cuerpo, mente y tecnología. A esta perspectiva de
diseño de interacción se le ha llamado interacción encarnada
( embodied interaction) . Esta tesis busca comprender cómo diseñar
sistemas de interacción encarnada para el aprendizaje de
matemáticas tanto para niños videntes como para niños con
discapacidad visual. Entonces, seríamos capaces de capitalizar el
avance tecnológico en oportunidades concretas que apoyen el
aprendizaje. En este contexto, esta tesis explora el desarrollo de
tres sistemas interactivos para el aprendizaje de matemáticas y la
evaluación de dos de ellos. A través del desarrollo de estos
prototipos, discutimos implicaciones de diseño para sistemas de
interacción encarnada en contextos de aprendizaje, contribuyendo a
la generación de conocimiento intermedio ( intermediate-level
knowledge ). Finalmente también confirmamos y extendemos
trabajos previos de investigación en este campo.
dc.description.abstract
Durant les darreres dècades han aparegut nous paradigmes
d'interacció: interfícies d'usuari tangibles, computació ubiqua,
"wearable devices" (dispositius vestibles), o la "mixed-reality"
(realitat mixta), entre d'altres. Aquests paradigmes han estès la
interfície d'usuari més enllà del teclat i el ratolí, i la interacció física
ha guanyat importància. Aquesta transformació representa un
repte/oportunitat pels dissenyadors d'interacció i d'experiència
d'usuari. A conseqüència d'això els "frameworks" de disseny estan
incorporant teories d'"embodied cognition" (cognició corporal),
prenent inspiració de la fenomenologia amb l'objectiu d'integrar cos,
ment i tecnologia. Aquesta perspectiva de disseny d'interacció es
coneix com "embodied interaction". Aquesta dissertació té l'objectiu
d'entendre com dissenyar i implementar sistemes d'"embodied
interaction" per l'aprenentatge de matemàtiques dels infants,
incloent tant nens amb capacitats visuals intactes com aquells amb
discapacitats visuals. Per tant, podríem capitalitzar el progrés
tecnològic convertint-lo en oportunitats reals per millorar el suport a
l'aprenentagte. En aquest context, aquesta tesis explora el
desenvolupament de tres sistemes interactius d'aprenentatge
matemàtic i la evaluacióde dos d'ells. Mitjançant aquesta
aproximació a travès del prototipatge discutirem les implicacions
dels sistemes d'"embodied interaction" en contextos d'aprenentatge,
contribuint amb la generació de coneixement de nivell intermedi.
Finalment, també confirmem i estenem coneixement previ en aquest
mateix camp.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Interaction paradigms
dc.subject
Paradigmas de interacción
dc.subject
Embodied interaction
dc.subject
Paradigmes d'interacció
dc.title
Exploring through prototyping embodied interaction design developing systems for mathematics learning for children with visual impairments and without
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
sebastian.marichal@upf.edu
dc.contributor.director
Blat, Josep
dc.contributor.director
Rosales, Andrea
dc.embargo.terms
27 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions