Energy Harvesting Solutions for Self-Powered Devices: From Structural Health Monitoring to Biomedical Applications

Autor/a

Álvarez-Carulla, Albert

Director/a

Miribel-Català, Pere Ll. (Pere Lluís)

Colomer i Farrarons, Jordi

Tutor/a

Colomer i Farrarons, Jordi

Fecha de defensa

2021-01-29

Páginas

257 p.



Departamento/Instituto

Universitat de Barcelona. Facultat de Física

Resumen

The thesis reflects the research carried out on the development of truly self-powered devices. The development of devices for the scopes of Structural Health Monitoring (SHM) and Point-of-Care devices (PoC) is shown. New solutions are implemented in the field of energy harvesting to use a single transducer as sensor element and power supply for the system. In this research, the transducers used are piezoelectric generators and galvanic cells, being extrapolated the developments made to other types of transducers or generators.


La tesis recoge la investigación realizada sobre el desarrollo de dispositivos verdaderamente auto- alimentados. Se muestra el desarrollo de dispositivos para el ámbito de la monitorización de la salud de estructuras (SHM) y el ámbito de los dispositivos Point-of-Care (PoC). Para ello, se implementan nuevas soluciones del ámbito de la recolección de energía para utilizar un único transductor como elemento sensor y de fuente de alimentación para el sistema. En esta investigación, los transductores utilizados son generadores piezoeléctricos y celdas galvánicas, siendo extrapolables los desarrollos realizados a otro tipos de transductores o generadores.

Palabras clave

Recol·lecció d'energia; Recolección de energía; Energy harvesting; Bateries elèctriques; Pilas eléctricas; Electric batteries

Materias

62 - Ingeniería. Tecnología

Área de conocimiento

Ciències Experimentals i Matemàtiques

Nota

Programa de Doctorat en Enginyeria i Ciències Aplicades

Documentos

AAC_PhD_THESIS.pdf

10.45Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)