dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Arbués Sangüesa, Adrià
dc.date.accessioned
2021-11-17T13:05:30Z
dc.date.available
2021-11-17T13:05:30Z
dc.date.issued
2021-10-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672785
dc.description.abstract
Although tracking data have completely revolutionized the whole data science paradigm in
sports competitions with the largest economic resources, its use in a European context is
still unexplored. In this thesis, three tracking-related contributions are presented in the
sports domain. First, the creation of vision-based basketball multi-tracking methods is
studied from a single-camera perspective, which could be useful for clubs with low
resources or for the recovery of vintage games’ tracking. Then, tracking data in the soccer
domain is enriched by adding a novel layer of information: player body-orientation, thus
complementing 2D location data, which falls short in some scenarios. Finally, the effect of
proper orientation is detailed in the most common soccer action: passes. By building
passing computational models that express which is the safest pass at a given time, the
relevance of orientation is contextualized, hence proving that it is indeed a vital skill for
soccer players.
en_US
dc.description.abstract
Tot i que les dades de seguiment han revolucionat el paradigma de la ciència de dades
esportiva dins les competicions amb més recursos, el seu ús en un context europeu és
encara una incògnita. En aquesta tesi, presentem tres contribucions dins d’aquest camp.
Primer s’ha estudiat, a través de la visió per computador, la creació de sistemes de
seguiment de jugadors/es de bàsquet utilitzant una sola càmera, el que podria servir per
equips amb pocs recursos o per recuperar dades de partits antics. A més, donat que la
manca de context és la principal limitació de les dades posicionals, la segona proposta en
presenta l’enriquiment amb una nova capa d’informació: l’orientació corporal de jugadors/
es de futbol. Finalment, s’ha analitzat l’impacte de l’orientació mitjançant la creació de
models computacionals de passades, els quals esbrinen quina és la passada més viable i
demostren que l’orientació és una capacitat clau per als jugadors/es.
en_US
dc.format.extent
227 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Sports analytics
en_US
dc.subject
Tracking
en_US
dc.subject
Body orientation
en_US
dc.subject
Pass feasibility
en_US
dc.subject
Applied data science
en_US
dc.subject
Analítica esportiva
en_US
dc.subject
Dades de seguiment
en_US
dc.subject
Orientació corporal
en_US
dc.subject
Viabilitat de passada
en_US
dc.subject
Ciència de dades aplicada
en_US
dc.title
A journey of computer vision in sports: from tracking to orientation-base metrics
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
adria.arbues@upf.edu
en_US
dc.contributor.director
Ballester, Coloma
dc.contributor.director
Haro Ortega, Gloria
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions