Augmented film narrative by use on non-photorealistic rendering: from 3D cinema to virtual reality

Author

Fajnzylber Reyes, Victor

Director

Sbert, Mateu

Date of defense

2021-09-19

Pages

112 p.



Department/Institute

Universitat de Girona. Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística (2013-)

Doctorate programs

Programa de Doctorat en Tecnologia

Abstract

It is stated that non-photorealistic rendering (NPR) triggers specific ocular behaviors that can have a real effect on the way of perceiving a cinematic narrative. The transdisciplinary interest of this thesis lies in the fact that the concept of “film narrative” is not something exclusive to cinema, but that can also be conceived as a set of audiovisual procedures applicable to virtual reality and video games. The fundamental idea is that NPR post-production provides a visual style that can modify the way of perceiving a narrative, beyond the audiovisual format where it is applied. The empirical research process is made up of three stages: (1) we questioned about the possible influence of NPR on cinematic perception in 2D cinema and stereoscopic 3D photography; then (2) we were interested in the ocular behavior, attentional and pupillary, of 27 viewers faced to a film produced in stereoscopic 3D format with NPR post-production, and finally, (3) we projected these results to study their application in the production of stereoscopic 3D virtual reality


S'afirma que el renderitzat no-fotorealista (NPR) desencadena comportaments oculars específics que poden tenir un efecte real en la forma de percebre una narrativa cinematogràfica. L'interès transdisciplinar d'aquesta tesi radica que el concepte de "narrativa cinematogràfica" no és una cosa exclusiva de cinema, sinó que també es pot concebre com un conjunt de procediments audiovisuals aplicables a la realitat virtual i els videojocs. La idea fonamental és que el NPR aporta un estil visual que pot modificar la forma de percebre una narrativa, més enllà de el format audiovisual on s'aplica. La nostra investigació empírica consta de tres etapes: (1) avaluar la possible influència de l'NPR en la percepció cinematogràfica al cinema 2D i la fotografia 3D estereoscòpica; després (2) ens interessem pel comportament ocular, atencional i pupil·lar d'espectadors d'una pel·lícula produïda en format 3D estereoscòpic amb postproducció NPR, i finalment (3) projectem aquests resultats per estudiar la seva aplicació en la producció de realitat virtual 3D estereoscòpica

Keywords

Realitat virtual; Realidad virtual; Virtual reality; Eye-tracking; Cinema 3D; Cine 3D; 3D cinema; NRP; Non-photorealistic rendering; Renderitzat no fotorealista; Renderizado no fotorealista; Percepció visual; Percepción visual; Visual perception; Narrativa cinematogràfica; Narrativa cinematográfica; Film narrative

Subjects

004 - Computer science and technology. Computing. Data processing; 68 - Industries, crafts and trades for finished or assembled articles; 79 - Recreation. Entertainment. Games. Sport

Documents

tvfr_20210919.pdf

3.939Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)