Filmar las palabras

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Pena Morado, Alex
dc.date.accessioned
2023-02-27T13:26:14Z
dc.date.issued
2023-02-10
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/687771
dc.description.abstract
El presente trabajo de investigación se propone analizar los modos en que el cine ha llevado a cabo el acto de filmar los textos literarios. En oposición a la tendencia convencional en los estudios filmoliterarios que entiende el paso de una obra literaria al cine como un proceso de adaptación, es decir, de traducción de unos ciertos sentidos producidos los materiales propios para ser reproducidos mediante los del otro, filmar un texto supone una restauración de la especificidad literaria de la palabra en pantalla al mismo tiempo que un cuestionamiento de las relaciones entre la palabra y la imagen.
ca
dc.description.abstract
This thesis aims to analyze the ways in which cinema has carried out the act of filming literary texts. In opposition to the conventional trend in Film and Literature Studies that understands the passage from a literary work to the cinema as a process of adaptation – that is, of translation of certain meanings produced by one medium's own materials to be reproduced through those of the other – filming a text involves a restoration of the literary specificity of the word on the screen as well as a questioning of the relationship between word and image.
ca
dc.format.extent
296 p.
ca
dc.language.iso
spa
ca
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Palabra
ca
dc.subject
Texto
ca
dc.subject
Literariedad
ca
dc.subject
Puesta en escena
ca
dc.subject
Lectura
ca
dc.subject
Adaptación
ca
dc.subject
Fidelidad
ca
dc.subject
Word
ca
dc.subject
Text
ca
dc.subject
Literariness
ca
dc.subject
Mise-en-scène
ca
dc.subject
Reading
ca
dc.subject
Adaptation
ca
dc.subject
Fidelity
ca
dc.title
Filmar las palabras
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
ca
dc.contributor.authoremail
alex.penamorado@gmail.com
ca
dc.contributor.director
Lucas, Gonzalo de
dc.embargo.terms
24 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2025-02-09T01:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

Aquest document conté fitxers embargats fins el dia 09-02-2025

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)