Philosophy of participation: Contemporary art, trauma, and action

Author

Xu, Musang

Director

Vilar, Gerard

Date of defense

2022-09-28

Pages

318 p.



Doctorate programs

Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Filosofia

Abstract

Agraïments Abans de començar, vull dedicar un moment a agrair a les moltes parts que han fet possible aquest projecte. Les idees exposades en aquestes pàgines deuen molt al meu tutor Gerard Vilar Roca, que va supervisar el meu treball de Màster a EINA i em va introduir a l'Estètica Social i la Filosofia Participativa. Sense la seva amplitud de coneixements i el seu intel·lecte aventurer no hauria buscat aquests pensaments filosòfics que se situen molt lluny de l'art contemporani. També vull agrair als meus col·legues i professors de la Universitat Autònoma de Barcelona i d'EINA que van respondre a les meves idees diverses vegades formals i informals. Agraeixo especialment a la Prof. Jèssica Jaques Pi, a la Prof. Tània Costa ia la Dra. Camila Reveco, amb qui vaig tenir la sort d'explorar els vericuets de la Investigació en Art i Disseny Contemporanis. Si hagués arribat a la Universitat un any abans o un any després, la meva experiència personal i educativa hauria patit molt per la seva absència. Finalment, ofereixo unes paraules personals de salutació a la vida a Espanya, el temps més preciós de la meva vida. Prefaci "El més insòlit és que les profecies del temps real i de la guerra pura van acompanyades de la victòria d'allò virtual sobre allò real, complint-se ambdós supòsits simultàniament, en el mateix temps i espai, sense pietat. perseguint-se mútuament. Això és un signe que l'espai dels esdeveniments s'ha convertit en un hiperespai amb refracció múltiple, i l'espai de la guerra s'ha convertit en un espai no euclidià." ------Baudrillard, "La guerra del Golf no va passar" Totes les discussions són metadiscussions. Solem dir que la quantitat d'informació que es produeix en un dia a la societat moderna pot superar la que es produïa en cent anys a l'antiguitat, però l'ordre de la informació no és natural. Quan ens enfrontem a gèneres, artistes i obres d'art moderns i contemporanis concrets, també hem de fer un gran treball arqueològic i enganxat. La immortalitat de les dades només és l'ideal dels programadors. Sabem que la informació i les dades existeixen de forma caòtica, desordenada i efímera a l'espai digital. Les dades són una generalització del comportament humà que es produeix després de la conducta i que sovint es fa servir per predir el comportament humà futur. INTRODUCCIÓ Des de la dècada de 1960, els artistes contemporanis han expressat els seus punts de vista sobre la situació social i la seva ideologia amb el concepte d'art conceptual i escultura social; l'artista va començar a desafiar la manera tradicional de producció artística. L'art la manca d'objectiu, el no interès de l'estètica va aïllar el seu aïllament de la pulsació social i va canviar la relació entre l'artista i el públic. Es pensa com involucrar-se en l'art a través de la comunitat. El propòsit d'aquest treball és discutir el desenvolupament d'aquest procés, el concepte de creació artística i les qüestions relacionades amb la relació entre l'art i la vida pública per reflectir que la "implicació de la comunitat" a la creació artística no es pot confondre amb el moviment polític i el treball social. Però està relacionada estretament amb el sistema històric i conceptual del desenvolupament de l'art contemporani. S'espera que aquest article proporcioni als artistes una visió més profunda del valor estètic i la preocupació social en la creació de la "implicació comunitària". Tal com passa a l'espai geogràfic real. La gent intercanvia informació, s'entreté o aprèn, realitza debats o estableix xarxes relacionals, ia través de les constants revisions i normes compartides, genera un cert grau d'identitat, i fins i tot estableix emocions, formant així l'anomenada "comunitat virtual". Segons la definició de Howard Rheingold, les comunitats virtuals, com


Agradecimientos Antes de empezar, quiero dedicar un momento a agradecer a las muchas partes que han hecho posible este proyecto. Las ideas expuestas en estas páginas deben mucho a mi tutor Gerard Vilar Roca, que supervisó mi trabajo de Máster en EINA y me introdujo en la Estética Social y la Filosofía Participativa. Sin su amplitud de conocimientos y su intelecto aventurero, no habría buscado estos pensamientos filosóficos que se sitúan muy lejos del arte contemporáneo. También deseo agradecer a mis colegas y profesores de la Universidad Autónoma de Barcelona y de EINA que respondieron a mis ideas en varias ocasiones formales e informales. Agradezco especialmente a la Prof. Jèssica Jaques Pi, a la Prof. Tània Costa y a la Dra. Camila Reveco, con quienes tuve la suerte de explorar los vericuetos de la Investigación en Arte y Diseño Contemporáneos. Si hubiera llegado a la Universidad un año antes o un año después, mi experiencia personal y educativa habría sufrido mucho por su ausencia. Finalmente, ofrezco unas palabras personales de saludo a la vida en España, el tiempo más precioso de mi vida. Prefacio "Lo más insólito es que las profecías del tiempo real y de la guerra pura van acompañadas de la victoria de lo virtual sobre lo real, cumpliéndose ambos supuestos simultáneamente, en el mismo tiempo y espacio, sin piedad. persiguiéndose mutuamente. Esto es un signo de que el espacio de los acontecimientos se ha convertido en un hiperespacio con refracción múltiple, y el espacio de la guerra se ha convertido en un espacio no euclidiano. " ------Baudrillard, "La guerra del Golfo no ocurrió" Todas las discusiones son metadiscusiones. Solemos decir que la cantidad de información que se produce en un día en la sociedad moderna puede superar a la que se producía en cien años en la antigüedad, pero el orden de la información no es algo natural. Cuando nos enfrentamos a géneros, artistas y obras de arte modernos y contemporáneos concretos, también tenemos que hacer un gran trabajo arqueológico y de enganche. La inmortalidad de los datos es sólo el ideal de los programadores. Sabemos que la información y los datos existen de forma caótica, desordenada y efímera en el espacio digital. Los datos son una generalización del comportamiento humano que se produce después de la conducta y que a menudo se utiliza para predecir el comportamiento humano futuro. INTRODUCCIÓN Desde la década de 1960, los artistas contemporáneos han expresado sus puntos de vista sobre la situación social y su ideología con el concepto de arte conceptual y escultura social, el artista comenzó a desafiar el modo tradicional de producción artística. El arte su falta de objetivo, el no interés de la estética aisló su aislamiento de la pulsación social y cambió la relación entre el artista y su público. Se piensa en cómo involucrarse en el arte a través de la comunidad. El propósito de este trabajo es discutir el desarrollo de este proceso, el concepto de creación artística y las cuestiones relacionadas con la relación entre el arte y la vida pública para reflejar que la "implicación de la comunidad" en la creación artística no puede confundirse con el movimiento político y el trabajo social. Pero está estrechamente relacionada con el sistema histórico y conceptual del desarrollo del arte contemporáneo. Se espera que este artículo proporcione a los artistas una visión más profunda del valor estético y la preocupación social en la creación de la "implicación comunitaria".


Acknowledgments Before beginning, I want to take a moment to thank the many parties whose participation made this project possible. The ideas put forth in these pages owe much to my tutor Gerard Vilar Roca who supervised my Master work at EINA and introduced me the Social Aesthetics and Participatory Philosophy. Without his breadth of knowledge and adventurous intellect, I would not have sought out these philosophical thinking that lie well outside the contemporary art. I also wish to thank my colleagues and professors at the Autonomous University of Barcelona and EINA who responded to my ideas on a number of formal and informal occasions. I especially thank Prof. Jèssica Jaques Pi, Prof. Tània Costa and Drs. Camila Reveco, with whom I was fortunate enough to explore the vagaries of The Contemporary Art and Design Investigation. Had I come to the University a year earlier or a year later, my personal and educational experience would have suffered much by their absence. Finally, I offer a personal word of salute to life in Spain, the most precious time in my life. Preface "Most unusually, the prophecies of real time and pure war are accompanied by the victory of the virtual over the real, both assumptions being fulfilled simultaneously, in the same time and space, without mercy. chasing each other. This is a sign that the space of events has become a hyperspace with multiple refraction, and the space of war has indeed become a non-Euclidean space. " ------Baudrillard, "The Gulf War Didn't Happen" All discussions are meta-discussions. We often say that the amount of information produced in a day in modern society can exceed that in a hundred years in ancient times, but the order of information is not a naturally formed thing. When faced with specific modern and contemporary art genres, artists and works, we also need to do a lot of archaeological and hooking work. The immortality of data is only the ideal of programmers. We know how information and data exist in a chaotic, disordered and short-lived form in the digital space. Data is a generalization of human behavior that occurs after behavior and is often used to predict future human behavior. INTRODUCTION Since the 1960s, contemporary artists have expressed their views on the social situation and their ideology with the concept of conceptual art and social sculpture, the artist began to challenge the traditional mode of artistic production. Art its aimlessness, the non-interest of aesthetics isolated its isolation from social pulsation and changed the relationship between the artist and his audience. Think about how to get involved in art through the community. The purpose of this paper is to discuss the development of this process, the concept of artistic creation and the related issues related to the relationship between art and public life in order to reflect that "community involvement" in art creation cannot be confused with political movement and social work. But it is closely related to the historical and conceptual system of contemporary art development. It is hoped that this article will provide artists with a deeper insight into the aesthetic value and social concern in the creation of "community involvement". Just as it happens in real geographic space. People exchange information, entertain or learn, conduct discussions or establish relational networks, and through constant revisiting and sharing norms, generate a certain degree of identity, and even establish emotions, thus forming the so-called "virtual community". According to Howard Rheingold's definition, virtual communities, as social aggregates emerging from the Internet, can also become "communities".

Keywords

Estètica social; Estética social; Social aesthetics; Art participatiu; Arte participativo; Participatory art; Filosofia de la tecnologia; Filosofía de la tecnología; Philosophy of technology

Subjects

1 - Philosophy. Psychology

Knowledge Area

Ciències Humanes

Documents

muxu1de1.pdf

119.0Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

This item appears in the following Collection(s)