dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del llenguatge
dc.contributor.author
Zhang, Yuan
dc.date.accessioned
2023-04-20T09:27:16Z
dc.date.issued
2023-03-27
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/688117
dc.description.abstract
In the last decades, a growing number of studies have investigated
the relationship between two unique abilities of humankind, music
and language. Music and language share important structural
similarities related to the organization of melody and rhythm. Based
on these similarities, the present Ph.D. thesis has the underlying goal
of investigating the value of training with musical components (e.g.,
melody and rhythm) for the improvement of foreign language
pronunciation skills. Moreover, following recent embodied music
approaches, the thesis empirically explores the benefits of using
embodied musical training on foreign language pronunciation.
Three training studies with a pre- and post-test design have been
included in this thesis. For the three studies, a total of 193 (95 in
Study 1, 50 in study 2, and 48 in Study 3) young Chinese learners of
English with an elementary proficiency level were recruited. Using a
classroom setting, Study 1 demonstrates that a 3-session training
program involving singing English songs with familiar melodies is
more helpful than the poetic recitation of the lyrics for both
vocabulary memorization and L2 pronunciation skills. Studies 2 and
3 go a step further and embrace the embodied cognition paradigm.
Study 2 shows that hand-clapping to the rhythm of newly learned
French words helps reduce accentedness and improve the production
of French final syllable lengthening, compared to merely listening to
and repeating those words. Finally, Study 3 shows how in a threesession
classroom-based intervention, training musical rhythmic and
melodic features with body movements enhances speech imitation
skills in a variety of unfamiliar languages, as well as the
pronunciation of sentences in L2 English, demonstrating a direct
positive transfer from music to speech. Such benefits are not found
in the control group who participated in three comparable music
sessions with regular activities.
All in all, the findings of these three studies expand our knowledge
about how musical activities centered on the active practice of
melodic and rhythmic features directly support speech production
skills at an early stage of foreign language learning. Crucially, Study
2 and Study 3 provide further empirical evidence in favor of an
embodied approach to musical education and propose a program of
embodied musical activities that can be applied in the foreign
language classroom.
ca
dc.description.abstract
En les últimes dècades, cada vegada més estudis han investigat la
relació entre la música i el llenguatge, dues habilitats inherents a
l’espècie humana. La música i el llenguatge comparteixen importants
similituds estructurals relacionades amb l'organització de la melodia
i el ritme. A partir d'aquestes similituds, aquesta tesi té l'objectiu
d'investigar si els entrenaments educatius que inclouen components
musicals (per exemple, la melodia i el ritme) poden activar una
millora de les habilitats de pronunciació en una segona llengua. A
més, seguint els recents enfocaments del paradigma de la cognició
corporeïtzada (Embodied Cognition), la tesi explora empíricament
els beneficis d'utilitzar la tècniques de corporeïtzació en la
pronunciació d'una llengua estrangera.
Aquesta tesi consta de tres estudis d’entrenament amb un disseny prei
posttest. Per als tres estudis es va comptar amb un total de 193 de
joves xinesos aprenents de l’anglès (95 a l'Estudi 1, 50 a l'Estudi 2, i
48 a l'Estudi 3; nivell elemental). L'Estudi 1 aplica un programa
d'entrenament a l’aula de llengua estrangera de tres sessions que
implica cantar cançons en anglès que contenen melodies que els
estudiants coneixen. Els resultats mostren que el grup d’estudiants
que va participar en l’entrenament de cançons va millorar més les
seves habilitats de pronunciació en la L2 que el grup que va participar
en l’entrenament amb recitació poètica. L'Estudi 2 i Estudi 3 van un
pas més enllà i donen suport al paradigma de la cognició
coroporeïtzada. L'Estudi 2 mostra que en un context d’aprenentatge
de paraules noves, el grup d’estudiants que va picar de mans al ritme
xi
d’aquestes noves paraules va obtenir una millora de la pronunciació
d’aquestes paraules després de l’entrenament, en comparació amb el
grup que només va escoltar i repetir aquestes paraules. Finalment,
l'Estudi 3 mostra com en una intervenció musical a l'aula de tres
sessions, el grup que va participar en un entrenament de musical amb
moviments corporals va millorar més en les habilitats d'imitació de
la parla i també en la pronunciació de frases en anglès.
Aquests resultats demostren un efecte de transferència directa entre
un entrenament purament musical i les habilitats de producció
fonètica del llenguatge. Aquests beneficis no es van trobar en el grup
control que va participar en tres sessions de classe de música de
l’escola, on no es treballava l’escolta musical amb moviments
corporals.
ca
dc.description.abstract
En las últimas décadas, cada vez más estudios han investigado la
relación entre la música y el lenguaje, dos habilidades inherentes a la
especie humana. La música y el lenguaje comparten importantes
similitudes estructurales, relacionadas con la organización de la
melodía y el ritmo. A partir de estas similitudes, esta tesis tiene el
objetivo de investigar si los entrenamientos educativos que incluyen
componentes musicales (por ejemplo, la melodía y el ritmo) pueden
activar una mejora de las habilidades de pronunciación en una
segunda lengua. Además, siguiendo los recientes enfoques del
paradigma de la cognición corporeizada (Embodied Cognition), la
tesis explora empíricamente los beneficios de utilizar las técnicas de
corporeización en la pronunciación de una lengua extranjera.
Esta tesis consta de tres estudios de entrenamiento con un diseño prey
post-test. Para los tres estudios se contó con un total de 193 de
jóvenes de estudiantes chinos del inglés (95 en el Estudio 1, 50 en el
Estudio 2, y 48 en el Estudio 3; nivel elemental). El Estudio 1 aplica
un programa de entrenamiento en el aula de lengua extranjera de tres
sesiones que implica cantar canciones en inglés que contienen
melodías que los estudiantes conocen. Los resultados muestran que
el grupo de estudiantes que participó en el entrenamiento de
canciones mejoró más sus habilidades de pronunciación en la L2 que
el grupo que participó en el entrenamiento con recitación poética. El
Estudio 2 y Estudio 3 van un paso más allá y apoyan el paradigma de
la cognición corroporeizada. El Estudio 2 muestra que en un contexto
de aprendizaje de palabras nuevas, el grupo de estudiantes que
xiii
palmeó al ritmo de estas nuevas palabras obtuvo una mejora de la
pronunciación de estas palabras después del entrenamiento, en
comparación con el grupo que sólo escuchó y repitió estas palabras.
Por último, el Estudio 3 muestra cómo en una intervención musical
en el aula de tres sesiones, el grupo que participó en un entrenamiento
musical con movimientos corporales mejoró más en las habilidades
de imitación del habla y también en la pronunciación de frases en
inglés.
Estos resultados demuestran un efecto de transferencia directa entre
un entrenamiento puramente musical y las habilidades de producción
fonética del lenguaje. Estos beneficios no se encontraron en el grupo
control que participó en tres sesiones de clase de música de la escuela,
en las que no se trabajaba la escucha musical con movimientos
corporales.
ca
dc.format.extent
298 p.
ca
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.title
Music enhances second language pronunciation acquisition: the benefits of songs and embodied rhythmic and melodic activities
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
yuan.zhang@upf.edu
ca
dc.contributor.director
Prieto Vives, Pilar
dc.embargo.terms
24 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2025-03-26T02:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge