Políticas de la imagen insignificante

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Villaverde Suanzes, Fernando
dc.date.accessioned
2024-07-16T11:51:25Z
dc.date.available
2024-07-16T11:51:25Z
dc.date.issued
2024-03-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/691793
dc.description.abstract
A partir de un concepto enunciado por Robert Bresson, la imagen insignificante, se analiza la estética de la contracultura cinematográfica en Francia y Estados Unidos durante los años en los que el cineasta francés realizó su obra en color (entre 1969 y 1983). La investigación se centra en la potencialidad política y utópica de esas imágenes, en su presencia en las diferentes tendencias artísticas del periodo y en su conflicto con las corrientes de pensamiento de la época.
ca
dc.description.abstract
From the study of a concept enunciated by Robert Bresson, the insignificant image, we analyse the aesthetics of the cinematic counterculture in France and the United States during the years when the French filmmaker produced his work in colour (between 1969 and 1983). The research focuses on the political and utopian potential of these images, their presence in the different artistic movements of the period and their conflict with the schools of thought of the time.
ca
dc.format.extent
339 p.
ca
dc.language.iso
spa
ca
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Imagen insignificante
ca
dc.subject
Años setenta
ca
dc.subject
Cine underground
ca
dc.subject
Crítica cinematográfica
ca
dc.subject
Estados Unidos
ca
dc.subject
Francia
ca
dc.subject
Ocularfobia
ca
dc.subject
Perspectiva
ca
dc.subject
Política
ca
dc.subject
Robert Bresson
ca
dc.subject
Utopía
ca
dc.subject
Vida cotidiana
ca
dc.subject
Insignificant image
ca
dc.subject
Seventies
ca
dc.subject
Underground cinema
ca
dc.subject
Film criticism
ca
dc.subject
United States
ca
dc.subject
France
ca
dc.subject
Ocularphobia
ca
dc.subject
Perspective
ca
dc.subject
Politics
ca
dc.subject
Utopia
ca
dc.subject
Daily life
ca
dc.title
Políticas de la imagen insignificante
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
ca
dc.contributor.authoremail
fdovillaverde@gmail.com
ca
dc.contributor.director
Benavente, Fran
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Comunicació


Documents

tfvs.pdf

3.913Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)