dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Galí Pérez, Olga
dc.date.accessioned
2025-01-22T12:33:19Z
dc.date.issued
2024-12-12
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/693415
dc.description.abstract
This thesis is focused on how full-body interactive design in multi-user Mixed Reality environments can support Interpersonal Synchrony (IPS) strategies to promote prosocial attitudes and behaviors in children. This practice-based research is founded on the theory that synchronized activity acts as a bridge connecting people, thereby fostering a conducive environment for social interaction and communication. This is especially important for children who encounter difficulties in social interaction and communication, such as those on the Autism Spectrum. This research aims to design full-body play experiences that: (i) foster and facilitate interpersonal synchrony among multiple children and (ii) assess how this synchrony affects their prosocial behaviors. The design of these experiences has been carried out through bodystorming techniques, embodied participatory design with children, and collaboration with experts in Mixed Reality systems, Interpersonal Synchrony, and Autism. The analysis focuses on evaluating the ability of these experiences to facilitate interpersonal synchrony and how it promotes positive changes in prosocial attitudes and behaviors. The document presents three distinct projects: The Moving Mandala, Dragonice, and Cosmos. The Moving Mandala demonstrates the effectiveness of rhythmic music in promoting interpersonal synchrony. The outcomes of this project informed the design of Dragonice. In this second project, we found that the Mixed Reality system used and the experiences designed already foster the prosocial behaviors we aimed to achieve, even without relying solely on IPS. Lastly, the Cosmos project offers initial insights into designing interactive experiences that foster spontaneous interpersonal synchrony. The findings from all three projects have been compiled into guides for future researchers, designers, and therapists interested in facilitating and assessing prosocial behaviors through interpersonal synchrony and technology.
ca
dc.description.abstract
Esta tesis se centra en cómo el diseño interactivo de cuerpo completo en entornos de Realidad Mixta multiusuario puede apoyar el uso de estrategias de Sincronía Interpersonal (IPS) para promover actitudes y comportamientos prosociales en niños y niñas. Esta investigación basada en la práctica se fundamenta en la teoría de que la sincronización actúa como un puente que une a las personas, fomentando así un entorno propicio para la interacción y comunicación social. Esto es especialmente importante para niños y niñas que encuentran dificultades en la interacción y comunicación social, como aquellos en el Espectro Autista. Esta investigación tiene como objetivo diseñar experiencias de juego de cuerpo completo que: (i) faciliten la sincronía interpersonal entre varios niños y niñas y (ii) evalúen cómo esta sincronía afecta sus comportamientos prosociales. El diseño de estas experiencias se ha llevado a cabo a través de técnicas de bodystorming, diseño participativo encarnado con niños y niñas y colaboración con expertos en sistemas de Realidad Mixta, Sincronía Interpersonal y Autismo. El análisis se centra en evaluar la capacidad de estas experiencias para facilitar la sincronía interpersonal y promover cambios positivos en actitudes y comportamientos prosociales. El documento presenta tres proyectos distintos: The Moving Mandala, Dragonice y Cosmos. The Moving Mandala demuestra la eficacia de la música rítmica para fomentar la sincronía interpersonal. Los resultados de este proyecto sirvieron de base para el diseño de Dragonice. En este segundo proyecto, comprobamos que el sistema de Realidad Mixta utilizado y las experiencias diseñadas ya fomentan los comportamientos prosociales que pretendíamos conseguir, incluso sin basarnos únicamente en IPS. Por último, el proyecto Cosmos ofrece los aprendizajes iniciales del diseño de experiencias interactivas que fomentan la sincronía interpersonal espontánea. Los resultados de los tres proyectos se han recopilado en guías para futuros profesionales investigadores, diseñadores y terapeutas interesados en facilitar y evaluar comportamientos prosociales a través de la sincronía interpersonal y la tecnología.
ca
dc.description.abstract
Aquesta tesi es centra en com el disseny interactiu de cos complet en entorns de Realitat Mixta multiusuari pot donar suport a l'ús d'estratègies de Sincronia Interpersonal (IPS) per promoure actituds i comportaments prosocials en infants. Aquesta recerca basada en la pràctica es fonamenta en la teoria que la sincronització actua com un pont que unifica a les persones, fomentant així un entorn propici per a la interacció i comunicació social. Això és especialment important per a infants que troben dificultats en la interacció i comunicació social, com els que estan en l'Espectre de l'Autisme. Aquesta recerca té com a objectiu dissenyar experiències de joc de cos complet que: (i) facilitin la sincronia interpersonal entre diversos infants i (ii) avaluïn com aquesta sincronia afecta els seus comportaments prosocials. El disseny d'aquestes experiències s'ha dut a terme a través de tècniques de bodystorming, disseny participatiu encarnat amb infants i col·laboració amb experts en sistemes de Realitat Mixta, Sincronia Interpersonal i Autisme. L'anàlisi es centra en avaluar la capacitat d'aquestes experiències per facilitar la sincronia interpersonal i promoure canvis positius en actituds i comportaments prosocials. El document presenta tres projectes diferents: The Moving Mandala, Dragonice i Cosmos. The Moving Mandala demostra l'eficàcia de la música rítmica per fomentar la sincronia interpersonal. Els resultats del projecte van servir de base pel disseny de Dragonice. En aquest segon projecte, vam comprovar que el sistema de Realitat Mixta utilitzat i les experiències dissenyades ja fomenten els comportaments prosocials que preteníem aconseguir, fins i tot sense basar-nos únicament en IPS. Per acabar, el projecte Cosmos ofereix els aprenentatges inicials del disseny d'experiències interactives que fomenten la sincronia interpersonal espontània. Els resultats dels tres projectes s'han recopilat en guies per a futurs professionals investigadors, dissenyadors i terapeutes interessats a facilitar i avaluar comportaments prosocials a través de la sincronia interpersonal i la tecnologia.
ca
dc.format.extent
346 p.
ca
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Participatory design
ca
dc.subject
Embodied design
ca
dc.subject
Embodied interaction
ca
dc.subject
Full-body interaction
ca
dc.subject
Extended reality
ca
dc.subject
Mixed reality
ca
dc.subject
Social interaction
ca
dc.subject
Interpersonal synchrony
ca
dc.subject
Prosociality
ca
dc.subject
Collaboration
ca
dc.subject
Interaction design
ca
dc.title
Facilitating interprersonal synchrony in children designing embodied mixed reality experiences to facilitate and asses prosocial behaviours in neurodiverse children
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.contributor.authoremail
olga.gali@upf.edu
ca
dc.contributor.director
Parés Burguès, Narcís
dc.embargo.terms
24 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2026-12-12T01:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions