Imagen fotográfica y textualidad. La obra de Wright Morris, Duane Michals y Sophie Calle

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
dc.contributor.author
Prieto Aguaza, Alberto
dc.date.accessioned
2011-04-12T16:34:07Z
dc.date.available
2009-02-13
dc.date.issued
2009-01-19
dc.date.submitted
2009-02-13
dc.identifier.isbn
9788469217238
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0213109-123124
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7442
dc.description.abstract
Aparentment la funció de la imatge és la d'il·lustrar l'acció que es desenvolupa al text i la funció del text és explicar allò que visualitzem a la fotografia. Més enllà d'aquesta complementarietat, les relacions s'amplien a la imatge fotogràfica, davant les imatges sintètiques, pel seu estatus com a index. El diàleg entre ambdós mitjans expressius genera una alteració mútua, d'una banda a les coordenades espai-temps i d'una altra a la noció de referencialitat; és a dir, ni una fotografia és únicament un document real ni un text, és una ficció. S'observen aquestes relacions a les obres de Wright Morris, Duane Michals y Sophie Calle a través d'un element visual i conceptual característic de cada un d'ells -finestra, mirall i ombra- que relaciona la forma de conèixer el món i conèixer el jo.
cat
dc.description.abstract
Aparentemente la función de la imagen es la de ilustrar la acción que se desarrolla en el texto, mientras que éste debe explicar lo que vemos en aquella. Más allá de esta complementariedad, las relaciones se amplían en el caso de la imagen fotográfica, frente a las imágenes sintéticas, debido a su especial estatus como index. El diálogo entre ambos medios expresivos genera una alteración mutua, tanto de las coordenadas espacio-temporales como de la noción de referencialidad: ni una fotografía es sólo un documento real ni un texto literario una ficción. Se observan estas relaciones en la obra de Wright Morris, Duane Michals y Sophie Calle mediante un elemento visual y conceptual característico de cada uno de ellos -ventana, espejo y sombra- que relaciona la manera de conocer el mundo y de conocerse uno mismo.
spa
dc.description.abstract
At first sight, the role of the image is to illustrate the action taking place within a text, whereas this one has to explain what we see in the image. Beyond this collaboration, we find deeper relationships when talking about photographic image, in opposition to synthetic images, due to its special status as index. Dialogue between photography and a so-called literary text creates a mutual alteration, related not only to time and space but also to the question of referentiality: neither a photograph is only a real document nor a text is a fiction. We observe these changes in the works of Wright Morris, Duane Michals and Sophie Calle by means of three visual and conceptual elements -window, mirror and shadow- which connect the way to know the world and ourselves.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Sophie Calle
dc.subject
Duane Michals
dc.subject
Wright Morris
dc.subject
referentiality
dc.subject
identity
dc.subject
perception
dc.subject
photographic space
dc.subject
photographic time
dc.subject
representation
dc.subject
fiction
dc.subject
reality
dc.subject
photo-text
dc.subject
literature
dc.subject
photography
dc.subject
language
dc.subject
image
dc.subject
Sophie Calle
dc.subject
Duane Michals
dc.subject
Wright Morris
dc.subject
referencialitat
dc.subject
identitat
dc.subject
percepcio
dc.subject
espai fotografic
dc.subject
temps fotografic
dc.subject
representacio
dc.subject
ficcio
dc.subject
realitat
dc.subject
foto-text
dc.subject
literatura
dc.subject
fotografia
dc.subject
llenguatge
dc.subject
imatge
dc.subject
Sophie Calle
dc.subject
Duane Michals
dc.subject
Wright Morris
dc.subject
referencialidad
dc.subject
identidad
dc.subject
percepcion
dc.subject
espacio fotografico
dc.subject
tiempo fotografico
dc.subject
representacion
dc.subject
ficcion
dc.subject
realidad
dc.subject
foto-texto
dc.subject
literatura
dc.subject
fotografia
dc.subject
lenguaje
dc.subject
imagen
dc.title
Imagen fotográfica y textualidad. La obra de Wright Morris, Duane Michals y Sophie Calle
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
cat
dc.subject.udc
77
cat
dc.contributor.director
Monegal, Antonio
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.9705-2009
dc.description.degree
Programa de doctorat en Humanitats


Documents

tapa.pdf

20.46Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)